شناسهٔ خبر: 40532 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنگرهٔ 2000 شهید هنرمند، در تهران برگزار می شود

کنگرهٔ سراسری دو هزار شهید هنرمند، در شش رشتهٔ هنری «سینما»، «تئاتر»، «هنرهای تجسمی»، «موسیقی»، «عکس» و «شعر و ادبیات»، اواخر دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  این کنگرهٔ سراسری به همت سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج هنرمندان؛ و با مشارکت و تعامل مرکزها و سازمان های مختلف، در تهران برگزار می شود.
گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای هنرمند و مرور زندگی این شهدای گرانقدر و درس گرفتن از دیدگاه ها و پایداری آن ها؛ معرفی هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی؛ گردآوری بانک اطلاعاتی و دائرةالمعارفی از شهیدان هنرمند؛ و هنرمندان شهید و تبیین و تعریف روشن تر مفاهیم هنر انقلاب اسلامی از اهداف این کنگره اعلام شده است. 
تقویت پیوند و هم گرایی هنرمندان جامعه با خانوادهٔ شهدا و هدف های والای شهیدان؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای شهید هنرمند به جامعهٔ هنری؛ تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ارائهٔ الگوهای درست و ایده آل از سبک زندگی ملهم از فرهنگ شهادت طلبی؛ تجدید میثاق و بیعت با آرمان ها و هدف های مقدس شهیدان؛ تجلیل از فرهنگ صبر و استقامت با نگاه به اهمیت تکریم خانوادهٔ شهیدان؛ و خاطره پژوهی شهیدان هنرمند و ثبت آن ها در حافظهٔ نسل امروز از اهداف دیگر این کنگره است.
این کنگره با تجلیل از شهیدان هنرمندِ شش رشتهٔ هنری شامل سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و شعر و ادبیات برگزار می شود. برای ایجاد نگاهی ویژه و اختصاصی به هنر انقلاب، براساس تخصص ها و حوزه های مختلف هم زما ن با کنگرهٔ بزرگ شهیدان هنرمند، ده ها برنامهٔ دیگر به همت ستاد برگزاری کنگره پیش بینی شده است که در دههٔ سوم دی ماه به اجرا در می آید.

نظر شما