شناسهٔ خبر: 40534 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد از 16 آذرماه

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 از روز دوشنبه 16 آذرماه آغاز و در روز یک شنبه 22 آذر ماه 1394 پایان می پذیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین توکلی روز شنبه در گفت و گویی: دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و سایر اطلاعات لازم دیگر قبل از آغاز ثبت نام از داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
وی گفت:تمامی داوطلبان ضرورت دارد پس از مطالعه دفترچه و تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام در مهلت زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت نام برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اقدام کنند.
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی است لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب و پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار ریال نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر داوطلب می تواند علاوه بر انتخاب کد رشته های مورد علاقه خود از میان ۶۶ کد رشته امتحانی که در دفترچه راهنما به عنوان رشته های شناور اعلام شده اند، نسبت به انتخاب رشته دوم از میان کد رشته های شناور اقدام کند.
توکلی اظهار داشت: به این ترتیب داوطلب برای کد رشته های شناور باید نسبت به ثبت کد رشته انتخابی شناور و پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار ریال دیگر و دریافت یک سریال اعتباری دیگر اقدام کند. 
وی گفت: داوطلبانی که علاقمند به گزیش در رشته های دانشگاه پیام نور و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی هستند نیز لازم است نسبت به پرداخت ۹۲ هزار ریال برای شرکت در دوره های مذکور اقدام و در تقاضانامه ثبت نامی آن کدرشته ها را ثبت کنند.
وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۵ تا ۱۵ اردیببهشت ماه ۹۵ برای روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش کارت آزمون خود را دریافت کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعد از ظهر ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

** آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر (نوبت شانزدهم) از ۹ آذرماه 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر گفت: ثبت نام نوبت شانزدهم آزمون کارشناسی ارشد فراگیر از روز دوشنبه ۹ آذرماه آغاز می شود. 
جمالزاده افزود: تمامی متقاضیان تا روز یکشنبه ۱۵ آذرماه فرصت دارند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

** آغاز ثبت نام آزمون ارشد و دکتری آزاد از دوشنبه 
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از شروع زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در آذر ماه سال جاری خبر داد. 
مجتبی علوی فاضل با اعلام این خبر گفت: متقاضیان شرکت در کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانند از روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه با مراجعه به سامانه azmoon.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 
وی افزود: ثبت نام در این سامانه، به مدت ۳ هفته و تا نهم دی ماه ادامه خواهد داشت. 
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آزمون دکتری تخصصی ۹ بهمن ماه سال ۹۴ به صورت سراسری برگزار خواهد شد. همچنین آزمون کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (ششم،هفتم و هشتم)خرداد ماه سال ۹۵ در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 

نظر شما