شناسهٔ خبر: 40551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام اسلامی مقالات حوزه اخلاق زیست‌محیطی را کتاب می‌کند

حجت‌الاسلام سید حسن اسلامی، نویسنده و پژوهشگر دین و اخلاق از جمع‌آوری مقالات خود در کتابی با موضوع «اخلاق زیست‌محیطی» خبر داد و گفت: در تلاش هستم تا این اثر را به نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده برسانم.

حجت‌الاسلام اسلامی مقالات حوزه اخلاق زیست‌محیطی را کتاب می‌کند

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام سید حسن اسلامی، نویسنده و مدیر گروه فلسفه اخلاق دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام خبر انتشار کتابی با موضوع «اخلاق زیست محیطی» گفت: یکی از مقوله‌های مورد توجه در سال‌های اخیر و در حوزه اخلاق، توجه به امور زیست محیطی است.
 
وی اظهار کرد: قصد دارم، پنج مقاله‌ای که با موضع اخلاق زیست محطی تالیف کرده و در کنفرانس‌ها ارائه یا آنها را در فصلنامه‌ها منتشر کرده‌ام، را در کتابی به چاپ برسانم.
 
سردبیر فصلنامه «نقد کتاب اخلاق، علوم تربیتی و روان‌شناسی» با بیان این‌که درصدد هستم تا کتاب را به نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده برسانم گفت: یکی از اهداف عمده‌ام در تدوین این کتاب، انتشار کتابی با حجم کم است.
 
وی ادامه داد: « اخلاق زیست محیطی چشم‌انداز آینده»، «اخلاق زیست محیطی فضلیت مدار اسلامی» از جمله مقالات این کتاب است. کتاب حاضر در 150 تا 180 صفحه تدوین می‌شود.
 
دبیر علمی دوازدهمین جشنواره نقد کتاب گفت: نوشتن در جزایر پراکنده: جستارهایی در اخلاق پژوهشی» از جمله جدیدترین آثاری است که در ‌سال‌جاری منتشر شده است.
 
اسلامی، آثارش را عمدتاً در حوزه اخلاق نقد، اخلاق زیستی، اخلاق محیط زیست و اخلاق پژوهش نوشته است. از وی کتابی با عنوان «شبیه‌سازی انسانی از دیدگاه آیین کاتولیک و اسلام» تالیف شده که این اثر برنده جایزه فارابی شد.
 
«دروغ مصلحت‌آمیز: بحثی در مفهوم و گستره آن»، «رؤیای خلوص: بازخوانی مکتب تفکیک»، «امر به معروف و نهی از منکر» از جمله تالیفات حجت‌الاسلام اسلامی است.

نظر شما