شناسهٔ خبر: 40566 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی دانشگاههای برتر کشور برای بین المللی شدن

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در جلسه روسای دانشگاه های برتر موضوع بین المللی شدن فعالیت دانشگاه ها بررسی و تاکید شد در این زمینه با برنامه ریزی هماهنگ حرکت کنیم.

 

دانشگاه های برتر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد کافی گفت: نشست روسای دانشگاه های برتر با میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل برگزار شد که مهم ترین موضوع این جلسه بررسی فعالیت های بین المللی دانشگاه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه استقبال دانشگاه های خارجی برای همکاری با دانشگاه های کشور افزایش یافته است، بنابراین باید براساس رویکردی خاص و برنامه ریزی دقیق و مشخص در این حوزه حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع بررسی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه های بزرگ کشور با مشکل بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی مواجه هستند که برای رسیدن به تولید علم روزآمد باید این موانع برطرف شود.

کافی بیان داشت: در برخی موارد اساتید و دانشجویان ما نمی توانند یافته های علمی خود را در مجلات معتبر بین المللی منتشر کنند چراکه به دلیل روزآمد نبودن برخی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها مقالات پژوهشگران کشور برگردانده می شود.

وی به لزوم جذب نیروی کارشناس در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها مجوز استخدام نیروی کارشناس را ندارند و این درحالی است که بعد از بازنشسته شدن این افراد ما با مشکل استخدام کارشناس مواجه می شویم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: باید در دانشگاه ها ساز و کاری اتخاذ شود که سیاست جذب فعال نیروهای انسانی مورد نیاز حفظ شود چراکه بستن مسیر استخدام کار مطلوبی نیست.

کافی بیان داشت: جلسه آینده روسای دانشگاه های برتر کشور دو ماه آینده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود که از وزیر علوم برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

نظر شما