شناسهٔ خبر: 40587 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش حملات ناشی از اسلام هراسی در انگلیس

حملات ناشی از اسلام هراسی در انگلیس به شدت پس از حملات تروریستی پاریس افزایش یافته است.

 

انگلیس

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فعالان مبارزه با اسلام هراسی در انگلیس خواستار نشستی در پارلمان شده اند تا به این موضوع رسیدگی شود. آنها از دولت و رسانه ها برای دامن زدن به این هراس انتقاد می کنند.

 

مسلمانان و غیرمسلمانان در پارلمان انگلیس جمع شدند تا به نگرانی هایی بپردازند که در جامعه مسلمان این کشور از افزایش اسلام هراسی پس از حملات مرگبار پاریس وجود دارد. اسلام هراسی پس از این حملات به شدت در انگلیس افزایش یافته است.

طاها احمد عضو شورای مسلمانان انگلیس می گوید: پس از حملات پاریس ما مشاهده کرده ایم که تلاش بیشتری از طرف رسانه ها و حتی طبقه سیاسی برای ربط دادن اسلام و جامعه مسلمانان به این موضوع وجود دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که حملات پاریس در مساجد برنامه ریزی شده باشد با این حال اگر به سمت و سوی سیاسی پس از حملات پاریس نگاه کنید، می بینید که تمرکز به شکلی ناعادلانه بر مساجد و سازمان های مسلمانان قرار گرفته است.

پس از حملات پاریس گفته می شود مسلمانان در معرض افزایش نژادگرایی و اسلام هراسی قرار گرفته اند و گزارش شده است تعداد حوادث خشونت آمیز به ویژه علیه زنان مسلمان افزایش یافته است.

بر اساس برآورد گروه ناظر انگلیسی به نام «تل ماما»، جرایم برخاسته از نفرت از مسلمانان فقط در چند هفته اخیر، ۲۷۵ درصد افزایش یافته است. این گروه می گوید پس از حملات پاریس، ۱۰۰ حمله نژادی صورت گرفته است.

یک عضو انجمن مسلمانان انگلیس می گوید: زنان حتی در کنار کودکانشان هدف حملات لفظی و خشونت آمیز قرار گرفته اند.

رسانه های انگلیس هم نقش مهمی در افزایش نفرت از مسلمانان در این کشور داشته اند. چند روز قبل، یکی از این نشریات مدعی شد از هر پنج مسلمان انگلیس، یکی با جهادی ها همدردی می کند.

سابی دالو از گروه «در برابر نژادگرایی بایستید» گفت: ما پس از حملات پاریس شاهد افزایش اسلام هراسی بوده ایم اما این روند با نوع پوشش رسانه ای خبرهای مربوط به این حادثه نیز افزایش یافته است.

فعالان مسلمان انگلیس می گویند دولت باید به جای منزوی کردن جامعه مسلمانان در کشور، به تلاشهای خود علیه تروریسم شدت ببخشد. آنها می گویند این کار مهم باید از طریق رسانه ها و دولت صورت گیرد.

نظر شما