شناسهٔ خبر: 40622 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور روز دانشجو به دانشگاه تهران می‌رود

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از حضور دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در دانشگاه تهران به مناسبت روز ۱۶ آذر «روز دانشجو» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فضل الله ایرجی در گفتگو ییدر مورد برنامه‌های ۱۶ آذر، «روز دانشجو» گفت: روز ۱۶ آذر در تقویم ملی ما «روز دانشجو» نام گرفته و برای این روز برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: مهمترین برنامه این روز که برنامه ملی وزارت علوم نیز محسوب‌ می‌شود حضور دکتر روحانی، رئیس‌ جمهور کشورمان در دانشگاه تهران است که با حضور دانشجویان برگزار می شود .

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه مراسم ۱۶ آذر سبقه و رنگ دانشجویی خواهد داشت، افزود: در این برنامه تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان نهادهای دانشجویی با در نظر گرفتن تنوع فعالیت‌های دانشجویی، فرصتی خواهند یافت که مسایل و درخواست‌های خود را با رئیس جمهور مطرح کنند و طبعا رئیس جمهور نیز سخنرانی کرده و این برنامه خاتمه خواهد یافت.

فضاسازی محوطه و خوابگاه‌های دانشگاه به مناسبت روز دانشجو

وی با اشاره به برنامه دانشگاه‌های مختلف کشور ‌در روز دانشجو خاطرنشان کرد: از تمام دانشگاه‌ها درخواست کرده‌ایم در این روز فضاسازی مناسبی در محوطه دانشگاه‌ها  و خوابگاه‌ها  ایجاد کنند.

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی

ایرجی یادآورشد: همچنین از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم، دراین روز برنامه‌های جذاب و مفیدی در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی و میزگرد با حضوراساتید دانشگاهی ترتیب دهند که تمام این برنامه‌ها درحال انجام است و اخبارآن برروی سایت های مرتبط اعلام می شود.

دعوت از شخصیت‌های علمی برای سخنرانی به مناسبت روز دانشجو

ایرجی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که برای این روز برنامه ریزی شده سخنرانی چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها است معمولا به مناسبت این روز، چهره‌ها در اکثر دانشگاه‌ها سخنرانی دارند که در همه این موارد بر رعایت قوانین و ضوابط مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی هنری اجتماعی توسط برگزار کنندگان تاکید شده است.

رعایت عدالت در تخصیص امکانات به تشکل های مختلف

وی ادامه داد: همچنین تاکید شده عدالت بین تشکل‌های دانشجویی با در نظرداشتن تنوع سلیقه‌ها جهت اعطای مجوز، امکانات و تخصیص زمان و مکان مناسب برای برگزاری مراسم، رعایت شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: همچنین به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم، از روز دانشجو برای نکوداشت شهدای دانشگاهی و دانشجویی به ویژه شهدای دانشجوی هویزه استفاده کنند.

نکوداشت شهدای دانشجوی هویزه

وی یادآورشد: ۱۶ دی روز شهدای هویزه نامیده شده که ما برای این روز نیز برنامه داریم. اما درحال حاضر از ۱۳ دانشگاهی که شهدای هویزه از آن دانشگاه‌ها هستند درخواست کرده ایم در روز ۱۶ آذر برای نکوداشت شهدای دانشجو تدارک ویژه ای ببینند.

حمایت دانشگاه‌ها از ویژه نامه‌های دانشجویی ۱۶ آذر

وی افزود: همچنین از دانشگاه‌ها درخواست کرده‌ایم، از نشریات دانشجویی و ویژه نامه‌هایی که این نشریات متناسب این روز منتشر می کنند حمایت شود.

برگزاری نمایشگاه و مسابقات فرهنگی

ایرجی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقه پیامکی، نمایشگاه کتاب، عکس و اسناد با موضوع ۱۶ آذر و ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب، توام با نشاط و پویا از دیگر برنامه های دانشگاه‌ها دراین روز است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: از دانشگاه‌ها خواسته ایم از دانشجویان و نخبگان دانشجویی با فضا سازی مناسب تجلیل کرده و تعامل حداکثری با مجامع و تشکل‌های دانشجویی در برگزاری مراسم این روزداشته باشند.

نظر شما