شناسهٔ خبر: 40675 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«حراج» در «شیگاگو» رقابت می‌کند

فیلم سینمایی «حراج» ساخته حسین شهابی در بخش مسابقه بیست و ششمین جشنواره فیلم «شیگاگو» نمایش داده می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین شهابی کارگردان سینمای درباره نمایش فیلم سینمایی «حراج» در جشنواره «شیکاگو» گفت: جشنواره فیلم «شیکاگو» از معروف ترین جشنواره های سینمایی است و بیست و ششمین دوره آن بهمن ماه سال جاری در آمریکا برگزار می شود و قرار است فیلم سینمایی «حراج» در بخش مسابقه این جشنواره شرکت کند.

وی ادامه داد: همچنین فیلم «روز روشن» چندی پیش در جشنواره فیلم زوریخ شرکت کرد و با استقبال خوبی از سوی مخاطب سوئیسی مواجه شد و نقطه نظرهایی که تماشاگران پس از نمایش این فیلم سینمایی ارائه کردند برای من جالب بود.

شهابی که قصد ساخت «آزاد با ضمانت» را داشت درباره تولید این فیلم گفت: به دلیل تامین نشدن بودجه نتوانستیم تولید این فیلم را آغاز کنیم. ضمن اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام جشنواره فجر بازیگرانی که برای بازی در این فیلم درنظر داشتم در پروژه های دیگر مشغول به کار هستند و در نهایت نتوانستم فیلمنامه «آزاد با ضمانت» را کارگردانی کنم.

کارگردان فیلم «روز روشن» افزود: در نتیجه فکر می کنم بعد از ایام جشنواره فیلم فجر تولید فیلمنامه «آزاد با ضمانت» را شروع کنم.

شهابی در پاسخ به اینکه تولید فیلمنامه «مترجم» که قرار بود محصول مشترک ایران و انگلیس باشد به کجا انجامید؟ گفت: فیلمنامه همچنان در حال بازنویسی است و هنوز به تایید دو تهیه کننده ایرانی و انگلیسی نرسیده است.

وی در پایان گفت: مهمترین بخش در تولید یک فیلم مشترک، فیلمنامه است و هر دو طرف قرارداد بر این موضوع حساسیت دارند. بنابراین تا این بخش نهایی نشود نمی توان پروژه ای را به انجام رساند. از همین رو فیلمنامه «مترجم» سه بار بازنویسی و اصلاح شد اما هنوز نهایی نشده است و من هم امیدوارم تکلیف تولید این فیلم سینمایی هرچه زودتر مشخص شود.

نظر شما