شناسهٔ خبر: 40750 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگارگری گنجی که در کشور ما مغفول مانده است

هنرمند نقاش و نگارگر، با اعتقاد بر اینکه نگارگری در کشور ما مغفول مانده است، این هنر را گنجی دانست که باید از آن بیشتر استفاده کرد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛حسین حبیبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خود با عنوان «پرده های عاشورایی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افزود: این نمایشگاه که به نوعی می توان آن را یک نمایشگاه مبتنی بر آموزش و پژوهش دانست، شامل آثاری است که مراحل تولید یک اثر نگارگری را با مضمون واقعه عاشورا نشان می دهد.
وی که کار نگارگری را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و پیش از آن در زمینه نقاشی فعالیت داشته، اظهار کرد: نگارگری، به عنوان گنجی در کشور ما وجود دارد و لازم است از این دست مایه هنری به خوبی استفاده کنیم و همان طور که مکاتب مختلفی را در طول زمان به خود دیده است، ما هم در به اوج رساندن این هنر اصیل ایرانی در زمان خود تلاش کنیم.
این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاه «پرده های عاشورایی» توضیح داد: احساس کردم با برگزاری این نمایشگاه ممکن است بتوانم کمکی به بهبود وضعیت این رشته هنری در کشور کنم. از آنجا که در این نمایشگاه، مراحل تولید یک اثر نگارگری به نمایش درآمده است، می تواند مورد توجه هنرجویانی قرار گیرد که علاقه دارند بدانند یک اثر نگارگری در هر مرحله چگونه تولید می شود.
وی ادامه داد: در عین حال برای کسانی که در رشته هنری خاصی هم فعالیت نمی کنند، جذاب است و آن ها را به فعالیت در این زمینه علاقه مند می کند. ضمن اینکه این نمایشگاه می تواند مورد توجه مسئولان فرهنگی هم باشد که با دیدن روند تولید یک اثر نگارگری، به سختی هایی که یک هنرمند در این راه می کشد، پی ببرند.
این نمایشگاه تا ۲۴ آذر ماه برپاست و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ (به جز پنج شنبه و روزهای تعطیل) به حوزه هنری واقع در تهران، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

نظر شما