شناسهٔ خبر: 40770 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درسنامه «تاریخ هنر اسلامی» منتشر می‌شود

درسنامه «تاریخ هنر اسلامی» نوشته سیدرضی موسوی گیلانی منتشر می‌شود. این کتاب به عنوان منبع درسی برای واحد دانشگاهی «تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی» برای دانشجویان هنر و معماری تالیف شده است.

 

 

سیدرضی موسوی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدرضی موسوی گفت: از سال 1391 دو واحد درسی به دروس معارف دانشگاه‌ها با عنوان «تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی» اضافه و مصوب شد تا هر رشته‌ای برای این واحد درسی، کتاب مخصوص به خود را داشته باشد.

وی افزود: دکتر علی اکبر ولایتی کتاب «فرهنگ و تمدن اسلامی» را برای دانشجویان رشته پزشکی نوشت و من نیز کتاب درسنامه «تاریخ هنر اسلامی» را برای دانشکده‌های هنر و معماری به مرحله نگارش درآوردم. در این کتاب کارکرد هنرها در تاریخ تمدن اسلام بحث و بررسی شده و بخشی هم به زیبایی‌شناسی از دیدگاه اسلام اختصاص دارد.

موسوی ادامه داد: به دلیل حساسیت این موضوع روند انتشار کتاب چند سال به طول انجامید، اما در نهایت تا پایان امسال (1394) در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. ناشران این کتاب مدرسه اسلامی هنر و دفتر نشر معارف هستند.

درباره نویسنده
سیدرضی موسوی گیلانی دارای مدرک دکتری فلسفه هنر از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه فلسفه هنر دانشگاه ادیان و مذاهب قم به تدریس و پژوهش اشتغال دارد.

«حکمت هنر: هنر از منظر سنت و مدرنیته»، «درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی»، «شرق‌شناسی و مهدویت»، «تفسیر ارگانیک از عاشورا و غیبت»، «دکترین مهدویت» و «مهدویت از دیدگاه دین پژوهان غربی» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده سیدرضی موسوی است.

 

نظر شما