شناسهٔ خبر: 40777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت علوم ظرفیت دانشجو را در ۶ موسسه آموزش عالی صفر کرد

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: در سال تحصیلی جاری ظرفیت دانشجو برای حدود ۶ موسسه و مرکز غیرانتفاعی به دلایل تخلفاتی که داشتند توسط وزارت علوم صفر اعلام شد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی آهون منش در گفتگو یی با اشاره به تغییر و تحول در وضعیت موسسه و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: کمیسیون ماده ۹ وزارت علوم در سال تحصیلی جدید ظرفیت دانشجو در حدود ۵ الی ۶ موسسه و مرکز غیرانتفاعی را به دلیل تخلفاتی که داشتند صفر کرد.

وی درباره تخلفات این موسسه و مراکزغیرانتفاعی گفت: این تخلفات به صورت کتبی و خصوصی فقط به موسسات مذکور اعلام می شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی درخصوص شرایط پذیرش دوباره دانشجو توسط این موسسات گفت: درصورتی که موسسات مذکور دلایل رفع تخلف خود را به کمیسیون ماده ۹ وزارت علوم ارایه دهند و کمیسیون به این نتیجه برسد که دلیل تخلف رفع شده، می توانند دویاره فعالیت کرده و دانشجو پذیرش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فقط ظرفیت صفر می شود و دانشگاه فعالیت دیگر خود را انجام می دهد و یا اینکه در مجموع موسسه تعطیل می شود، افزود: در مورد این موضوع بسته به نوع تخلفی که موسسه مذکور انجام داده، کمیسیون ماده ۹ وزارت علوم تصمیم می گیرد برخی مواقع، موسسات تعطیل شده و دانشجویان آنها در دیگر موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی تقسیم شوند

نظر شما