شناسهٔ خبر: 40820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه ادب و هنر محتشم برگزیدگان خود را شناخت

سومین جایزه ادبی و هنری محتشم در آیین پایانی، برگزیدگان خود در بخش های مختلف را شناخت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  هیات داوران بخش نقاشی این جایزه، لیلا علوی از تهران، آرزو حسینی از اصفهان و فاطمه دیواندری از شاهرود را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب کردند.
در بخش تصویرسازی نیز آسیه گونه زاده از ورامین، زهره محمدی معین از اصفهان و زهرا کیانی از قم به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.
ربابه فاضل، نصیر بشیری و ریحانه فرازنده از تهران به عنوان برگزیدگان بخش پوستر، رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش شعر نیز زهرا شعبانی از شهرستان هندیجان استان خوزستان، پریسا مرتضوی از شهرستان شیراز، پیام جهانگیری از اردبیل، حیدر منصوری از بوشهر، سیده تکتم حسینی از قم، میثم داودی از تهران، یوسف رحیمی از قم، عارفه دهقانی از تهران، علیرضا رجبعلی زاده کاشانی از کاشان و سید مسعود هاشمی کاسوابی از تهران به عنوان منتخبین این حوزه معرفی شدند.
در بخش عکس، اعظم نجفی از شاهرود، حامد نیستانی از بجنورد، محمد پازوکی از شیراز، سجاد دادپور از تبریز، سعیده امیری از گرگان، علی کیارش از همدان، محمود رضا مرادی مهرآبادی از شیراز، فیروزه قاسمیان از اصفهان، امیر بهروزی از رشت و جواد پرست از گناباد از سوی هیات داوران معرفی و تقدیر شدند.
در بخش آواها و نواها که برای نخستین بار به سومین دوره جایزه محتشم اضافه شد، گروه ارکستر بادی آوای مهر، گروه مثنوی عشق نامه و گروه قاصدک جایزه محتشم را به خانه بردند.
سومین دوره جایزه ادب و هنر محتشم عصر امروز سه شنبه ١٧ آذرماه در برج میلاد با اعلام برگزیدگان خود در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
این جایزه با هدف توجه به آثار هنری و ادبی در فرهنگ عاشورایی به برگزیدگان اهدا شد. 
جایزه ادب و هنر محتشم در دوره نخست تنها در دو بخش برگزار شد؛ اما در دوره سوم پذیرای آثار هنرمندان در 11 بخش شامل نقاشی، گرافیک (تصویرسازی و پوستر)، شعر، عکس، آواها و نواها بود. 
بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه، بهره گیری از ظرفیت هنر برای معرفی واقعه عاشورا، تکریم و معرفی عناصر فرهنگ ساز عاشورایی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا از اهداف برگزاری سومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم بوده است. 

نظر شما