شناسهٔ خبر: 40826 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل در رشته علوم انسانی ممنوع و یا محدود نشده است

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه اعلام کرد: هیچگونه تصمیمی درباره ممنوعیت یا محدودسازی تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی اتخاذ نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ وزارت آموزش و پرورش با صدور این اطلاعیه اظهار می دارد، نه تنها تصمیمی درباره ممنوعیت یا محدودسازی تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی اتخاذ نشده بلکه براساس سند تحول بینادین این نهاد موظف به گسترش و تقویت مدارس خاص علوم انسانی است.
در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: در پی انعکاس خبر ممنوعیت تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در رسانه ها ، به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند آنچه که تحت عنوان ممنوعیت تحصیل دانش آموزان در مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی منعکس شده به هیچ وجه از سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش نبوده و برنامه ها و سیاست های کلان این وزارتخانه و هرگونه تغییر درآن ها صرفا توسط وزیر آموزش و پرورش یا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به صورت رسمی در اختیار عموم قرار می گیرد.
بنابراین اطلاعیه ، وزارت آموزش وپرورش نه تنها هیچ گونه تصمیمی در خصوص ممنوعیت ثبت نام یا محدود سازی تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی در مدارس عادی دولتی ندارد بلکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف به گسترش و تقویت مدارس و مجموعه های آموزشی تربیتی خاص علوم انسانی نیز می باشد و منظور مدیرکل شهر تهران گسترش و تقویت این گونه مدارس بوده است.
اطلاعیه می افزاید ، گسترش مدارس ویژه علوم انسانی موسوم به فرهنگ ، آن هم صرفا در شهر تهران به هیچ وجه به معنای حذف رشته علوم انسانی از سایر مدارس این شهر نمی باشد و تحصیل در رشته فوق همچنان در همه مدارس به قوت خود باقی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه آمده است ، براساس نقشه جامع علمی کشور و متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعداد یابی به منظور هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها ، حِرَف و مهارت های مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعدادها ، علاقه مندی و توانایی آنان از سیاست های کلان و ملی نظام آموزشی کشور و برنامه های وزیر آموزش و پرورش است .

نظر شما