شناسهٔ خبر: 40828 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زنان نویسنده گوی سبقت را در بهترین‌های «کوبو» از مردان ربودند

نویسندگان پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۵ فروشگاه‌های کتاب‌های دیجیتال «کوبو» در سال ۲۰۱۵ همگی زن هستند.

 

زنان نویسنده گوی سبقت را در بهترین‌های «کوبو» از مردان ربودند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشریه «گاردین» اعلام کرد: طی یک سال گذشته که زنان نویسنده از فضای ناکافی در معرفی آثارشان گله‌مند بودند و ناشران به تبعیض جنسیتی متهم شدند، فروشگاه کتاب‌های الکترونیک و دیجیتال «کوبو» (Kobo) اعلام کرده است نویسنده‌های ۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۵ این کتاب‌فروشی همگی زن بوده‌اند.
 
مسئولان این فروشگاه گفته‌اند که در صدر ۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۵، «۵۰ سایه گری» نوشته «ال جیمز» قرار دارد. «پاولا هاوکینز» با کتاب «دختری در قطار» جایگاه دوم را در این فهرست به خود اختصاص داده است و «دروغ» اثر «سی‌ال تیلور» در رتبه سوم قرار گرفته است.
 
دو کتاب جنایی «جیغ سکوت» نوشته «آنجلا مارسون» درباره قتل‌های زنجیره‌ای و «دختر از دست رفته» به قلم «گیلیان فلین» در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند تا ۵ پرفروش نخست تکمیل شود.
 
این درحالی است «جک ریچر» با رمان «کودکی لی» نخستین مرد نویسنده‌ای که رمان او در فهرست قرار دارد در جایگاه ۱۱ قرار گرفته و هیچ مردی در میان ۱۰ نویسنده برتر «کوبو» دیده نمی‌شود.
 
این فروشگاه اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۴ تنها نام ۵ زن در میان ۱۰ نویسنده نخست وجود داشت. مسئولان «کوبو» هم‌چنین گفته‌اند که در سال ۲۰۱۵ نه تنها از نظر جنسیت نویسندگان بلکه شخصیت‌های داستانی زن نیز اکثریت شخصیت‌های ۱۰ داستان پرفروش را تشکیل می‌دهند.
 
هم‌چنین بنا بر مرکز تحلیل موسسه «کوبو» روزهای یکشنبه تعداد خرید کتاب دیجیتال بالاتر از بقیه روزهای هفته و ماه آگوست نیز بهترین ماه فروش بوده است.
 
رتبه‌های بعدی در فهرست پرفروش‌ها عبارتند: «الیزابت گم شده است» (اما هیلی)، «نقاش مینیاتور» (جسی برتون)، «تصادف» (سی‌ال تیلور)، «کافه رقص» (آن اولافلین) و «راز خواهر من» (تریس بوچانان).
 
۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۵
 

Grey – EL James
 The Girl on the Train – Paula Hawkins
 The Lie – CL Taylor
 Silent Scream – Angela Marsons
 Gone Girl – Gillian Flynn
 Elizabeth Is Missing – Emma Healey
 The Miniaturist – Jessie Burton
 The Accident – CL Taylor
 The Ballroom Café – Ann O’Loughlin
 My Sister’s Secret – Tracy Buchanan

نظر شما