شناسهٔ خبر: 40846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شصت و هشتمین جلسه سینما روایت به شناسایی شهدای گمنام می پردازد

شصت و هشتمین جلسه سینما روایت به رونمایی از مستند جذاب «نام و نشان» ساخته «مهدی جعفری» اختصاص دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی سینما روایت، جعفری که پیش از این مستند «بیست و سه و آن يك نفر» را تولید کرده ، در «نام و نشان» به موضوع فرایند شناسایی پیکر شهدا پرداخته است. این مستند محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است.

روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، درباره «نام و نشان» می گوید: این فیلم دو روایت موازی اما مرتبط را یدک می‌کشد که در روایت اول مسیرِ علمی شناسایی هویت پیکرِ بی‌ نام و نشان شهدا را شاهد هستیم که به گونه‌ ای کاملاً حساب شده و علمی فرآیند شناسایی را به تصویر می ‌کشد و در روایت دوم حس و حال حاکم بر خانواده‌ها و تأثیر عمیق شناختن هویت شهدای گمنام برای خانواده ‌های آنهاست که مخاطب را با خود درگیر می‌ کند. فیلم مستند «نام و نشان» بدون آنکه بخواهد با درشت نمایی و بزرگنمایی حرف بزند، به خوبی و با صمیمیت خاصی هدف خود را دنبال می­‌کند و اتفاقاً به نظرم به خوبی از عهده آنچه قرار است بگوید برمی‌آید.

در جلسه این هفته سینما روایت مستند «نام و نشان» با حضور کارگردان اثر، عزیزالله حمید نژاد کارگردان سینما، مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و خانواده شهدایی که در این مستند به شناسایی آن ها اشاره شده است، رونمایی خواهد شد.

شصت و هشتمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می شود.

نظر شما