شناسهٔ خبر: 40848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امید ما در بین شبکه‌های تلویزیونی به شبکه مستند است

رییس سازمان سینمایی که با برنامه «مجله تصویری خیابان نهم» گفتگو می‎کرد، امید خود از بین شبکه های تلویزیونی را شبکه مستند معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگو با برنامه «مجله تصویری خیابان نهم» شبکه مستند اظهار کرد: «انتظار اهالی سینما، جوانان و مستندسازان این است که در درجه اول تلویزیون از آنها حمایت کند. در تمام دنیا، مستندسازان آثارشان را برای تلویزیون می سازند و درباره ژانر فیلم کوتاه نیز همین اتفاق می افتد.

امید ما به شبکه مستند است

وی تأکید کرد: تعداد پرده های سینما در کشور ما کم است و این تعداد در مقایسه با تعداد فیلمهای سینمای ایران، باورنکردنی است. در گروه هنر و تجربه نیز گام کوچکی برداشتیم تا مستندسازان دیده شوند. اما امید اصلی ما همچنان تلویزیون است و در بین شبکه های مختلف امید ما به شبکه مستند است.

ایوبی یادآور شد: شبکه مستند کارنامه خیلی خوبی دارد. من که مقداری از برخی شبکه ها ناراضی ام، از شبکه مستند رضایت کاملی دارم. جوانان و هنرمندان نیز همینطور هستند.

وجود نگاه مثبت و خوب و کمک به هنرمندان

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: حس می کنم نگاه مثبت و خوبی در این شبکه وجود دارد که به مستندسازان و فیلمسازان فیلم کوتاه کمک می کند. همه ما می دانیم بدون کمک تلویزیون فیلم کوتاه نمی تواند کاری انجام بدهد.»

قسمت دوم برنامه «مجله تصویری خیابان نهم» با اجرای مهسا مرتضوی ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۲۱ آذر روی آنتن می رود و بازپخش آن ساعت ۱۲ دوشنبه ۲۲ آذر خواهد بود.

برای ضبط این قسمت از برنامه ضمن حضور در پشت صحنه برنامه «فیلم کوتاه» و گفتگو با رییس سازمان سینمایی، گزارش های دیگری چون پشت صحنه مستند تازه شبکه با نام «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت و گفتگو با این مستندساز، دیدار با معاون نماینده یونیسف، دیدار با رییس بنیاد تعاون زندانیان و جلسه آغاز به کار کمیسیون انتخابات شبکه مستند تهیه شده است.

نظر شما