شناسهٔ خبر: 40925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واحدهای دانشگاه علمی کاربردی تعطیل نمی‌شود/ خصوصی می شویم

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: تعطیلی واحدهای این دانشگاه در برنامه ششم مطرح نیست بلکه موضوع انتقال واحدها و موسسات این دانشگاه به بخش خصوصی مورد توجه است.

 

محمد اخباری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛محمداخباری در گفتگویی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید بخش اعظم فعالیت های های دانشگاه علمی کاربردی به بخش خصوصی واگذار شود که این دانشگاه نیز درحال برنامه ریزی در این زمینه است.

وی افزود: درحال حاضر ۴۵ درصد فعالیت های این دانشگاه از سوی بخش خصوصی انجام می شود و ۵۵ درصد فعالیت ها همچنان از طریق بودجه های دولتی اداره می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: طبق برنامه ششم باید سهم بودجه دولتی برای اداره این دانشگاه کاهش یابد.

اخباری تاکید کرد: برنامه داریم در برنامه ششم توسعه ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالیت های این دانشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه موضوع تعطیلی واحدهای این دانشگاه مطرح نیست بلکه تنها انتقال فعالیت های واحدها و موسسات دانشگاه به بخش خصوصی مطرح است که این موضوع از سیاست های ما نیز بشمار می رود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: موارد مطرح شده در برنامه ششم توسعه هنوز در حد یک طرح است و این درحالی است که در سال ۹۰ نیز واگذاری بخش هایی از دانشگاه علمی کاربردی به بخش خصوصی توسط رئیس جمهور وقت کشور ابلاغ شد. درحال حاضر نمایندگان مجلس نیز به این موضوع تاکید دارند.  

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۲۲:۱۴ 0 0

    سلام ایاکسی به فکر کارمندان این واحدها هم هست که هرکدام با ده پانزده سال سابقه وبالا رفتن سنشون چی سرشون میاد وچه کاری باید بکنن خرج خانواده هاشون روازکجا بیارن ؟خدا ذلیل کنه هرکی رو که بخواد نون کارمندای این واحدهارو ببره به حق سید الشهدا اقا امام حسین(ع) واقعا اه مظلوم میگیره
                                

نظر شما