شناسهٔ خبر: 40927 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیده شدن شش اثر بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه نانفیکشن

شش عنوان از آثار منتشر شده از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در فهرست آثار برگزیده هفدهمین نمایشگاه ادبیات تفکری (نانفیکشن ۲۰۱۵) قرار گرفتند.

 

 

برگزیده شدن شش اثر بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه نانفیکشن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ شش عنوان از آثار منتشر شده از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در فهرست آثار برگزیده هفدهمین نمایشگاه ادبیات تفکری (نانفیکشن ۲۰۱۵) قرار گرفتند. سه عنوان از این آثار همزمان با برگزاری نمایشگاه در ویترین تاپ فهرست نمایشگاه در معرض دید عموم بازدیدکنندگان بود و سه اثر دیگر نیز پس از پایان نمایشگاه در فهرست ۱۰ اثر برتر و برگزیده‌ای معرفی شدند که برای نخستین بار در نمایشگاه ادبیات تفکری عرضه شده بودند.

عناوین این آثار عبارتند:

• موضوع آثار انتخاب شده درباره فلسفه و عرفان اسلامی، شرقشناسی، ادبیات دفاع مقدس و انقلاب  اسلامی ایران است.

• مفتاح الغیب (Ключ к сокрытому) اثر صدرالدین القونوی، ترجمه یانیس ایشوتس ، بنیاد مطالعات اسلامی با همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، مؤسسه انتشاراتی صدرا - مسکو، ۲۰۱۵.

• شطرنج با ماشین قیامت، به قلم حبیب احمدزاده، ترجمه الکساندر اندریوشکین صدرا - مسکو، ۲۰۱۵، بنیاد مطالعات اسلامی.

• توفان دیگری در راه است، اثر سید مهدی شجاعی، ترجمه مریم امامی، مؤسسه انتشاراتی صدرا ـ مسکو ۲۰۱۵ با همکاری رایزنی جمهوری اسلامی ایران.

• سالنامه فلسفی ـ عرفانی اشراق (شماره ۶، ویژه‌نامه صدرالمتألهین شیرازی و حکمت متعالیه)، به سرویراستاری یانیس ایشوتس، مؤسسه انتشاراتی صدرا - مسکو، ۲۰۱۵. انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه و موسسه حکمت و فلسفه ایران همکار علمی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در این پروژه هستند. شماره ششم اشراق در برگیرنده ۲۳ مقاله به زبانهای روسی، انگلیسی و فرانسوی می‎باشد که هفت مقاله از ایران، شش مقاله از انگلیس دو مقاله از روسیه و از هر یک از کشورهای مصر، ترکیه، لبنان و ایتالیا یک مقاله منتشر شده است.

• شرق‌گرائی در برابر شرق‌شناسی (Ориентализм vs. Ориенталистика) گردآوری مقالات: ولادیمیر الگویچ بابرونویکوف و سیدجواد میری، صدرا ـ مسکو، ۲۰۱۶م، ۴۴۰ص. (این مجلد نخستین اثر از سری «اسلام‌شناسی و شرق‌شناسی» است که اثر در چارچوب همکاری‌های علمی انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه سامان یافته است).
سفر به گرای ۲۷۰ درجه، به قلم احمد دهقان، ترجمه الکساندر اندریوشکین، مؤسسه انتشاراتی صدرا - مسکو، ۲۰۱۵.

بنیاد مطالعات اسلامی امسال برای هفتمین سال پیاپی در نانفیکشن شرکت کرد. هفدهمین نمایشگاه بین المللی ادبیات تفکری ۲۰۱۵، از۲۵ تا ۲۹ نوامبر در مرکز نمایشگاهی «خانه هنرمندان» مسکو برگزار شد.

نظر شما