شناسهٔ خبر: 40966 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه بیرجند با پژوهشگران

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه بیرجند تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف از جمله مشارکت با پژوهشگران در اجرای پروژه‌های علمی امضا کردند.

 

مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه بیرجند با پژوهشگران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری: براساس این تفاهم‌نامه که به امضای سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و خلیل خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند رسید، دوطرف در حوزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، هنراسلامی، صنایع دستی و سایر موضوعات و مطالعات میان رشته‌ای همکاری خواهند کرد.
بهره‌مندی طرف‌ها از امکانات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای و ارتباطات بین‌المللی، همکاری در زمینه ایجاد رشته‌های آموزشی - پژوهشی میان رشته‌ای، استفاده از توان علمی دوطرف برای انجام طرح‌های میدانی و همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت در حوزه‌های مورد تفاهم از مفاد مورد توافق طرفین است.
از جمله‌بندهای دیگر تفاهم‌نامه می‌توان به صدور مجوزهای لازم توسط پژوهشگاه برای انجام پروژه‌های میدانی مشترک باستان‌شناسی میان دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی خارج از ایران وفق قوانین و مقررات پژوهشگاه، مشارکت طرف‌ها با پژوهشگران و اعضای هیات علمی و دانشجویان در انجام پروژه‌های علمی و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی اشاره کرد.
این تفاهم‌نامه که دارای ۵ ماده و ۱۹ بند است به مدت ۵ سال معتبر بوده و به صورت خودکار برای یک مدت ۵ ساله دیگر تمدید خواهد شد مگر اینکه برخلاف آن توافق شود.

نظر شما