شناسهٔ خبر: 40967 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد حداد عادل از جنجال بر سر حذف علوم انسانی در مدارس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جنجال‌های خبری ایجاد شده درمورد آموزش علوم انسانی در مقطع متوسطه گفت: می‌خواستند وانمود کنند که تحصیل در رشته علوم انسانی در مدارس معین امکان پذیر است.

 

حداد عادل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۱۱۰ شورای تخصصی ارتقاء و تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

حداد عادل در این جلسه گفت: از میان کتاب‌های موجود برای تدریس در درس «انسان شناسی» ۳ عنوان کتاب انتخاب و مقرر شده تا این سه جلد کتاب با تجدیدنظر و پس از تربیت استاد برای تدریس این درس که از میان اساتید معارف اسلامی انتخاب خواهند شد، «مبنای درس انسان شناسی اسلامی» قرار گیرند که از ابتدای سال تحصیلی آینده به ارزش ۲ واحد در همه رشته‌های علوم انسانی تدریس خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جنجال‌های خبری ایجاد شده بعد از گفتگوی یکی از مسئولان آموزش و پرورش درمورد آموزش علوم انسانی در مقطع متوسطه گفت: بعد از این مصاحبه و متعاقب سوء تعبیری که از این مصاحبه در جامعه منتشر شد، یک جنجال خبری در رسانه‌های بیگانه و برخی از رسانه‌های داخلی به راه افتاد تا چنین وانمود شود که هر کس بخواهد در مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی تحصیل کند حتماً باید در مدارس معینی مشغول به تحصیل شود.

وی گفت: خوشبختانه متعاقب این جریان، مسئولان آموزش و پرورش با اطلاع‌رسانی به موقع رفع شبهه کردند، اما باید مواظب باشیم تا موضوع تحول در علوم انسانی به مسائل سیاسی که حرکت این جریان را مختل می‌کند، آلوده و آغشته شود.

وی افزود: پس از تصویب برنامه‌های درسی هر رشته که توسط کارگروه مربوطه ارائه خواهد شد، وارد مرحله تألیف کتب و تربیت استاد خواهیم شد که با همکاری وزارت علوم و دانشگاه‌ها این کار انجام خواهد شد.

نظر شما