شناسهٔ خبر: 41014 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

باسواد شوید و پول بگیرید!

مدیر سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: به افراد بی سوادی که بخواهند باسواد شوند بسته آموزشی رایگان و پول اهدا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  رمضان یوسفی شامگاه شنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کردستان در سنندج با اعلام اینکه به دو روش به دنبال باسواد کردن افراد بی سواد هستیم افزود: در روش اول کتاب، بسته آموزشی و شش میلیون و ۷۰۰ میلیون ریال به فرد بی سواد پرداخت می شود تا در منزل باسواد شود. 
وی گفت: در روش دوم نیز کتاب و بسته آموزشی و یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان وجه نقد به فرد بی سواد می دهیم که در مراکز نهضت سواد آموزی با سواد شود. 
یروسفی اظهار کرد: برابر برنامه شتاب بخشی و در افق چهار ساله، ۷۰ هزار بی سواد بین ۱۰ تا ۴۹ ساله جامعه هدف استان باید زیر پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گیرند که سهم امسال، باسواد کردن ۲۳ هزار نفر است. 
وی با بیان اینکه افراد بی سواد را در استان شناسایی کرده ایم گفت: مشکل اصلی برای باسوادی این افراد این است که کلاس نمی آیند. 
مدیر سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان جامعه هدف باسوادی را گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال که در توسعه کشور تاثیرگذار هستند دانست و گفت: سطح بی سوادی در استان کردستان بالا است و ۶۳درصد بی سوادان استان در پنج شهرستان ساکن هستند. 
یوسفی حواشی شهرها را دارای بیشترین تعداد بی سواد دانست و گفت: سنندج، مریوان و بانه بیشترین تعداد بی سواد را در استان دارند. 
به گفته او دو سوم بی سوادان استان از میان بانوان هستند. 
مدیر نهضت سواد آموزی کردستان در ادامه به پنجم دی ماه سالروز تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: تلاش برای باسوادی افراد بی سواد با توجه به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) وظیفه تمام مسوولان است. 
یوسفی به برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته سواد آموزی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم همه مسوولان و مردم در جهت باسوادی افراد بی سواد سازمان آموزش و پرورش را کمک کنند. 
۳۰۳۳/۱۹۰۴

نظر شما