شناسهٔ خبر: 41023 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نبرد خلیج فارس» را می‌سازم

بهمن دان قصد دارد فیلم سینمایی «نبرد خلیج فارس» را با موضوع رشادت‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بسازد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نفل از مهر؛ بهمن دان کارگردان و بازیگر تلویزیون در گفتگو یی  با اشاره به اینکه در تلاش است تا به زودی یک پروژه سینمایی با موضوع دفاع مقدس را جلوی دوربین ببرد، گفت: بازنویسی فیلمنامه سینمایی «نبرد خلیج فارس» به زودی به پایان می رسد و برای دریافت پروانه ساخت این پروژه اقدام می کنم و در صورت دریافت پروانه ساخت، این پروژه را سال ۹۵ جلوی دوربین می‌برم.

وی ادامه داد: داستان این پروژه سینمایی درباره سکوهای نفتی ایران و حمله ناو آمریکا در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق به سکوهای نفتی ایران است. سال‌ها روی داستان این فیلمنامه کار کرده ام و در تلاش هستم تا بتوانم برگی از دلاورمردی‌های نیروی دریایی ایران را به صورت سینمایی نشان دهم.

کارگردان فیلم تلویزیونی «سالارخان» بیان کرد: فکر می کنم اگر سازمان سینمایی نسبت به این فیلم سختگیری نداشته باشد، بتوانیم هرچه سریعتر «نبرد خلیج فارس» را جلوی دوربین ببریم. خوشبختانه نیروی دریایی از این پروژه استقبال و برای ساخت آن اعلام همکاری کرده است.

وی بیان کرد: البته تلویزیون در تلاش بود تا این پروژه را با مدیوم خود جلوی دوربین ببرد که من با آن مخالفت کردم و ترجیح دادم کار را سینمایی بسازم. دفاع مقدس دفاع بزرگی بود و اگر قرار باشد این تلاش ها و از جان گذشتن ها به تصویر کشیده شود باید در مدیوم های بزرگی مانند سینما ساخته و به تصویر کشیده شود.

بازیگر فیلم سینمایی «توفان شن» بیان کرد: نیروی دریایی در دفاع مقدس سهم بسیاری داشته ولی سینمای ایران در حوزه نیروی زمینی و نیروی هوایی و سپاه آثار بسیاری تولید کرده است، اما متاسفانه به نیروی دریایی با توجه به سهمی که در حوزه دفاع مقدس داشته، پرداخته نشده است.

دان در پایان گفت: ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس و نقش نیروی دریایی بسیار سخت است. در واقع زمانی که نام ساخت فیلم با موضوع نیروی دریایی به میان می آید یعنی بخش اعظمی از فیلم روی دریا ساخته شود که سختی های خود را به همراه دارد. ۹۰ درصد از  فیلم سینمایی «نبرد خلیج فارس» نیز قرار است در دریا ساخته شود.

نظر شما