شناسهٔ خبر: 41030 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مخاطبان علوم سیاسی بخوانند / از انقلاب دوم آمریکا تا ریاست جمهوری کلینتون و اوباما

۴ کتاب جدید با موضوعیت علوم سیاسی در انتشارات طلایه پُرسو منتشر شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛  "دو جهان در شب"، "از انقلاب دوم آمریکا تا ریاست جمهوری کلینتون و اوباما"، "زنان و انقلاب" و "محاکمه سوسیالیسم" تازه‌های کتاب در انتشارات طلایه پرسو هستند.

"دو جهان در شب" با عنوان فرعی میراث امپریالیسم و راه پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نوشته جک بارنز را ناصر یکتا ترجمه کرده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: "برق رسانی ابتدایی ترین پیش شرط رشد و توسعه صنعت مدرن و فرهنگ است و کارگران طبقه- آگاه مبارزه می‌کنند تا بهره مندی از آن را به همه شش میلیارد نفر جمعیت جهان تعمیم دهند. این مبارزه یک مثال بارزی است از اینکه جهان سرآغاز سیاست‌های پرولتری، سیاست ما، است."

در توضیح این کتاب نوشته‌اند:"نویسنده در تشریح عمق این شکاف که بر شرایط زندگی زحمت‌کشان در سرار جهان حاکم است، می‌نویسد که بیش از یک سوم مردم دنیا هیچ گونه دسترسی به انرژی مدرن ندارند، حا آن که کشورهای امپریالیستی، با ۱۴ درصد جمعیت جهان، تقریبا ۶۰ درصد برق جهان را مصرف می‌کنند. ایالات متحده به تنهایی، با ۵ درصد جمعیت جهان، بیش از ۲۵ درصد برق جهان را مصرف می‌کند."

این کتاب با قیمت ۹۰۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

"از انقلاب دوم آمریکا تا ریاست جمهوری کلینتون و اوباما" با عنوان فرعی "نقش پیش قراولی سیاهان در مسیر انقلابی در ایالات متحده" نیز به قلم جک بارنز و با ترجمه افشین صدرایی منتشر شده است.

بخشی از این کتاب:"دومین انقلاب آمریکا با پیروزی ارتش یونیون بر برده داران کنفدراسی در سال ۱۸۶۵ خاتمه یافت. به هیچ وجه، بلکه بعد از آن بیش از یک دهه از طریق خیزش بازسازی رادیکال ادامه داشت...شکست بازسازی رادیکال باعث شد که ضربه مهلکی بر چشم انداز ایجاد اتحاد رزمنده کارگران و کشاورزان، سیاه و سفید، در آمریکا وارد شود."

این کتاب را می‌توانید با ۸ هزار تومان تهیه کنید.

"صفحاتی از تاریخ:زنان و انقلاب" اثر ماری-آلیس واترز و ترجمه مسعود صابری است.

"زنان در کوبا:انقلابی در درون یک انقلاب"، "صفحاتی از تاریخ: زنان و انقلاب"، "مقدمه‌ها بر دو ترجمه کتاب سیر تکامل زن" و "زنان، فمینیسم و کارنامه یک تداوم سیاسی" عناوین بخش‌های مختلف این کتاب است.

در این کتاب می‌خوانیم:"بر خلاف آنچه بسیاری مطرح کرده‌اند، جایگاه درجه دوم زنان به عنوان یک جنسیت ریشه‌اش نه در بیولوژی است و البته نه در ذات بشر. این پدیده فقط همین چند هزار سال پیش بود که در نقاط پیشرفته اقتصادی جهان پا به عرصه وجود گذاشت و این مدت زمان، در عرصه تاریخ بشر، چیزی جز چند میکروثانیه نیست. و این پدیده ماحصل مبارزه مردان علیه زنان نبود. بلکه در جریان نبردهای خونینی به وجود آمد که طی آن‌ها تعداد انگشت شماری از مردان توانستند قلمرو حاکمیت خود را بر سایر مردان تحمیل کنند و زنان به شکلی از مالکیت خصوصی تقلیل یافتند. "

این کتاب نیز با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است.

و در آخر کتاب دو جلدی"محاکمه سوسیالیسم" اثر جیمز پی کانن به ترجمه مسعود صابری منتشر شده است. جلد دوم این کتاب با مقدمه جورج نوواک منتشر شده است.

در جلد اول این کتاب گزارشی خواهید خواند از جلسات دادگاه نوامبر ۱۹۴۱ و اطلاعاتی از تشکیل حزب کارگران سوسیالیست، اصلاحات و انقلاب سوسیالیسم، حکومت در یک دولت کارگری و ... ارائه می‌شود. در پشت جلد دوم این کتاب می‌خوانیم:"کتاب محاکمه سوسیالیسم روایت یکی از مهمترین محاکمات سیاسی است. آن محاکمه در آستانه جنگ دوم جهانی در ایالات متحده آمریکا برگزار شد و بنابرحکم دادگاه، هیجده تن از رهبران اتحادیه-کارگری و سوسیالیستی که مخالف آن جنگ بودند به اتهام توطئه برای شورش به زندان محکوم شدند.

جلد اول کتاب شامل دفاعیات رهبر سوسیالیستی، جیمز پی کانن، در دادگاه فدرال مینیاپولیس و سند رسمی آن محاکمه است.

جلد دوم نقد گراندیزومیونیز بر محتوای شهادت کانن در دادگاه است... "

این کتاب نیز در دو جلد و با قیمت ۲۴۵۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما