شناسهٔ خبر: 41033 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین منابع بومی آموزش زبان انگلیسی توسط جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی هدف جهاددانشگاهی بومی سازی منابع زبان انگلیسی است زیرا آموزش زبان انگلیسی در کشور فراگیر و گسترده بوده اما همه منابع آن در حال‌حاضر خارجی هستند و در این منابع به مقتضیات فرهنگی کشور توجه نمی‌شود.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر محسن قرنفلی در گفت‌و‌گو یی با بیان این مطلب و با اشاره به فعالیت این نهاد دانشگاهی در زمینه آموزش زبان انگلیسی اظهار کرد: سال گذشته اولین سمینار بومی‌سازی زبان انگلیسی برگزار شد که آمادگی خوبی را برای تدوین منابع بومی فراهم کرد و درحال‌حاضر نیز جهاد دانشگاهی درحال تهیه یک مجموعه هشت جلدی کتاب‌های انگلیسی است که امیدواریم این امر باعث شود سازمان‌های دیگر نیز به بومی سازی منابع توجه کنند زیرا در بسیاری از کشورهای دیگر نیز این امر مورد توجه قرار گرفته است که منابع زبان انگلیسی متناسب با فرهنگ کشور تدوین گردد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت گسترده جهاددانشگاهی در زمینه زبان انگلیسی گفت: جهاد دانشگاهی تعداد قابل توجهی آموزشگاه تدریس زبان انگلیسی دارد و به نظر می‌رسد این منابع، حداقل در مرحله اول و به صورت پایلوت در این موسسات مورد استفاده قرار بگیرند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده مجموعه کامل این منابع اواسط سال ۹۶ ارائه می‌شود.

دکتر قرنفلی با تاکید بر اینکه برای تدوین منابع مذکور از افراد مجرب و صاحب نظر استفاده شده است، گفت: برای تامین این منابع اطلاع رسانی‌های لازم به وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است و امید است این منابع علاوه بر ایران در کشورهای اسلامی دیگر نیز مورد توجه و استقبال قرار بگیرد.

تربیت نیروی انسانی متخصص عراقی در دستورکار جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه تعاملات بین المللی گفت: در حال حاضر شرایط برای گسترش تعاملات بین المللی مهیا است و از ابتدای سال ۹۴ این امر در دستورکار قرار گرفته و اقدامات زیادی مذاکره با کشورهای مختلف مثل عراق صورت گرفته است. به طور مثال برای آموزش در کشور عراق با چند وزارتخانه این کشور از جمله وزارت برق، صحبت‌هایی شده که قرار است بر اساس آن برای سال ۲۰۱۶ جهاددانشگاهی برای پرسنل نیروگاه‌های عراق دوره‌های آموزشی ارائه دهد.

دکتر قرنفلی با اشاره به برنامه کمک‌های توسعه‌ای در وزارت امور خارجه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت امورخارجه کمک‌های توسعه‌ای به کشورهای هدف است. در واقع کارگروهی در وزارت خارجه تحت عنوان کمک‌های توسعه‌ای و تجاری سازی فناوری در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است. چارچوب‌های این طرح تهیه شده و قرار است در بودجه سال ۹۵ دیده شود. در این کارگروه طرح‌های آموزشی و اشتغالی کشورهای محروم از جمله کشورهای آفریقایی، کشورهای همسایه از جمله عراق و آذربایجان مورد توجه است که اگر این طرح تصویب شود در سال ۹۵ قرار است چندین کار بین المللی در کشورهای مختلف از جمله تربیت نیروی تخصصی و ایجاد زمینه‌های اشتغالی انجام شود.

نظر شما