شناسهٔ خبر: 41040 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد حذف عوارض دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیشنهاد این وزارتخانه به دولت و مجلس برای حذف عوارض دانشگاهی به شهرداری ها را در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد فرهادی روز دوشنبه اظهار داشت: طرح حذف عوارض دانشگاهی به شهرداری ها پیشنهادی از جانب وزارت علوم بوده تا در بودجه سال آینده در صورت امکان لحاظ شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این طرح بسیار ارزشمند بوده و می تواند ثمرات مفیدی برای دانشگاه های کشور داشته باشد.
وی افزود: هم اکنون اغلب دانشگاه های کشور بدهی های معوقه زیادی به شهرداری ها دارند که یا باید اعتباری خاص برای این امر در بودجه در نظر گرفته شود و یا اینکه با تصویب طرح بخشودگی به این مراکز علمی کمک شود.
بر اساس این گزارش معاون اداری مالی وزیر علوم طی چند روز گذشته میزان بدهی دانشگاه ها به شهرداری ها را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده بود.
محمدحسین امید دلیل این میزان بدهی را معافیت مراکز آموزشی و پژوهشی از پرداخت عوارض در قانون پنجم توسعه و عدم پیش بینی این رقم در پروژه ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است که مراکز آموزشی و پژوهشی مجددا از عوارض شهرداری و نوسازی معاف شود، یادآور شد: مراحل مقدماتی این پیشنهاد طی شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز موافق این پیشنهاد است.

نظر شما