شناسهٔ خبر: 41060 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ دوم«يادبود ايوب درجهان كافكا» همراه با آثاری از کافکا از سیاوش جمادی

چاپ دوم کتاب «يادبود ايوب درجهان كافكا»همراه با آثاری از کافکا نوشته سیاوش جمادی است که نشر قطره آن را چاپ کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ ،نويسنده اين كتاب بر آن است بر آن است كه جهان آفريده كافكا كه از سرچشمه كشمكش هاي دروني خود او زاده مي شود، نه تنها آينه تمام نماي بحران ايمان و غروب حقيقت در عصر ماست بلكه همچون زندگي دردآلود و بلازده آفريننده اش صحنه زنده و مجسم ژرف ترين و كهن ترين پارادوكس هاي زندگي بني آدم درآوردگاهي نابرابر بار از هستي است.

و بدين سان مضامين آثار كافكا همزاد آدم است كه هبوط او از باغ عدن كهن ترين حسب و حال اين ماجراست زيرا او نخستين انسان، نخستين پيامبر و نخستين طاغي بود كه به قول خود كافكا ماجرايش همواره در ما تكرار مي شود.

 همچنین جمادي در اين اثر خود به واكاوي مباني و ريشه‌هاي فكري و اعتقادي كافكا مي‌پردازد و با تكيه بر دانش و تجربه گسترده خود از ادبيات و فلسفه مغرب‌زمين و بعلاوه تسلط بر زبان آلماني، شناختي تازه و ديگرگونه از اين نويسنده پرآوازه ادبيات جهان به دست مي‌دهد كه در آشفته بازار ترجمه‌هاي دست چندم و خوانش‌هاي غلط و عمدتا يكسويه از كافكا عملي شايسته تحسين و ستايش بسيار است. كتاب به علاوه شامل بخشي نيز با نام آثاري از كافكاست كه خود مشتمل بر گزيده‌اي از كلمات قصار و داستان‌هاي كوتاه كافكا به انتخاب و ترجمه سياوش جمادي است.

نشر قطره چاپ دوم «يادبود ايوب در جهان كافكا» را انتشارات قطره در ۲۷۲ صفحه راهی بازار نشر کرده است.

نظر شما