شناسهٔ خبر: 41070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کسری بودجه 40 میلیارد تومانی دانشگاه تهران در بخش سنوات

رییس دانشگاه تهران از کسری بودجه 40 میلیارد تومانی این دانشگاه در بخش سنوات خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و‌گویی با  اشاره به بودجه آموزش عالی اظهار کرد:کل بودجه آموزش عالی در حال پیگیری است و طی جلساتی که با سازمان مدیریت برگزار شده بودجه نسبتا خوبی برای حوزه پژوهش و فناوری دیده شده که امیدواریم با تزریق این بودجه به دانشگاه ها حرکتی در جهت توسعه فعالیت های پژوهشی دانشگاه‌ها و فناوری صورت بگیرد.

وی در ادامه درمورد بودجه دانشگاه تهران گفت:بودجه دانشگاه تهران دارای دو بخش است.بخش اول بودجه سنواتی است که دانشگاه تهران تقاضا کرده مبلغی برای این امر به دانشگاه پرداخت شود.میزان کسری بودجه سنواتی دانشگاه تهران حدود ۴۰ میلیارد تومان است،البته هنوز تخصیص های امسال انجام نشده و امیدواریم که تخصیص صددرصد داده شود.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد:بخش دوم بودجه برای طرح سامان‌دهی دانشگاه تهران است که دانشگاه تهران در این راستا نیز تقاضا کرده بودجه‌ای به صورت سنواتی برای این منظور اختصاص داده شود،تقاضای دانشگاه از دولت این بوده که بودجه را افزایش دهد که دانشگاه بتواند حداقل بخش تملک را به سرعت انجام دهد.

دکتر نیلی در پایان اظهار کرد:بودجه‌ای که برای این منظور در اختیار دانشگاه گذاشته شده، ۱۰ میلیارد تومان است در حالی که تقاضای دانشگاه تهران ۳۰۰ میلیون دلار است.

نظر شما