شناسهٔ خبر: 41073 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب«تاریخ فلسفه تحلیلی» منتشرشد

کتاب «تاریخ فلسفه تحلیلی»توسط مایلک بینی استاد فلسفه دانشگاه یورک انگلستان گردآوری شده است که از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است.

 

فلسفه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «تاریخ فلسفه تحلیلی» توسط مایلک بینی استاد فلسفه دانشگاه یورک انگلستان گردآوری شده است که از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است.

فلسفه تحلیلی در ابتدای سده بیستم توانست خود را به عنوان شاخه ای جدید در فلسفه تثبیت کند. این سنت فلسفی که ابتدا در دنیای انگلیسی زبان مورد استقبال قرار گرفت رفته رفته از این مرز زبانی فراتر رفت، به شکلی که در حال حاضر دانشگاههای فلسفه زیادی در آلمان، اتریش، ایتالیا و اسپانیا به صورت تخصصی بر سنت تحلیلی تمرکز کرده اند. علاوه بر کشورهای اروپایی، فلسفه تحلیلی جای خود را برنامه درسی دانشگاه‌های فلسفه در کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین نیز باز کرده است.

توجه به تاریخ شکل گیری فلسفه تحلیلی نیز اخیرا مورد توجه علاقه مندان به فلسفه قرار گرفته است. از دهه ۹۰ میلادی سده بیستم بررسی های تاریخی در فلسفه تحلیلی آغاز شد و در حال حاضر تاریخ فلسفه تحلیلی به یکی از موضوع های مهم در تاریخ فلسفه تبدیل شده است. کتاب تاریخ فلسفه تحلیلی، مجموعه ای است از نوشته های متخصصان فلسفه تحلیلی که توسط مایلک بینی – استاد فلسفه دانشگاه یورک انگلستان -  گردآوری شده است. در بخش اول این کتاب با تمرکز بر راسل، فرگه، مور و ویتگنشتاین نحوه شکل گیری و خاستگاه فلسفه تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش دوم شکل گیری رئالیسم آکسفوردی و اثبات گرایی منطقی و تغییراتی که در فلسفه تحلیلی پس از این دو گرایش بوجود آمده مورد بررسی قرار می گیرند. از آنجایی که در حال حاضر در فلسفه تحلیلی توجه بسیار زیادی به فلسفه ذهن و زبان، فلسفه سیاسی، اخلاق، و زیبایی شناسی می شود این کتاب به رویکرد فلسفه تحلیلی به این موضوع ها نیز می پردازد. در بخش سوم، برخی از پرسش های کلیدی که در فلسفه تحلیلی مطرح هستند با توجه به زمینه تاریخی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب تاریخ فلسفه تحلیلی کتابی جامع است که با خواندن آن ضمن آگاهی از زمینه های تاریخی شکل گیری این شاخه فلسفه می توان با پرسش های اصلی و رویکردهای متفاوت درون فلسفه تحلیلی نیز آشنا شد. این کتاب برای علاقه مندان به تاریخ فلسفه، فلسفه تحلیلی، فلسفه اخلاق، فلسفه ذهن، فلسفه زبان، فلسفه سیاسی و زیبایی شناسی مناسب است.  

این کتاب شامل ۳۹ متن می شود که ۱۱۸۴ صفحه توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است.

نظر شما