شناسهٔ خبر: 41113 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقه قفقاز در اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری همایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقه قفقاز در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد.

 

PIC_00frc42.JPG

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ گودرز صادقی در دومین همایش نمایندگان کلاس‌های دانشجویی کارشناسی‌ارشد و دکتری با مدیران دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری که در سال‌های گذشته در دانشگاه حضور داشتند، بهتر می‌توانند وضعیت فعلی را با گذشته مقایسه کنند، گفت: در دور جدید فعالیت‌ها، تصمیم داریم بیشتر به بحث کیفیت در آموزش و پژوهش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه همواره در دسترس دانشجویان هستند، افزود: ارتباط بین مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌ها با دانشجویان می‌تواند به پیشرفت امور کمک کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با ثابت نگه‌داشتن تعداد دانشجویان، تعداد اعضای هیات‌علمی را افزایش دهیم، افزود: باید به ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیات‌علمی در دانشگاه داشته باشیم.

صادقی تصریح کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی برای پایان‌نامه‌های تحصیلی کارشناسی‌ارشد دو میلیون تومان و دکتری چهار میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از بهره‌برداری ساختمان‌های کتابخانه مرکزی و مکمل دانشکده علوم در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیریت حراست دانشگاه نیز تمام تلاش و همت خود را به کار بسته است تا دانشجویان در یک محیط امن تحصیل کنند.

وی همچنین از برگزاری همایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقه قفقاز با حضور کشورهای ترکیه، قبرس ترک، اکراین و ... در خرداد ماه سال آینده در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

محمد نریمانی قائم‌مقام رئیس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز گفت: دید دانشجویان به عنوان ابزار کیفی در رصد مسائل و مشکلات دانشگاه بسیار عالی و مطلوب است.

وی با اشاره به نیاز دانشجویان به کتب تخصصی، افزود: دانشجویان می‌توانند لیست کتب مورد نیاز و درخواستی خود را با هماهنگی مدیرگروه در اختیار دانشکده قرار دهند، تا ما نیز بتوانیم از این طریق، نیازهای دانشجویان را مرتفع کنیم.

نریمانی تاکید کرد: هر دانشکده باید دارای حداقل دو نشریه علمی و پژوهشی باشد و تحقق این امر، همت مسئولین و دانشجویان دانشکده را می‌طلبد.

مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه نیز با بیان اینکه توسعه آموزش عالی در کشور محصول نیاز اجتماع است، گفت: بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه فرصت مطالعاتی داخلی محدودیتی ندارد، افزود: در خصوص فرصت مطالعاتی خارجی نیز در سالجاری دو نفر به سهمیه موجود افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، ولی رسولی‌شربیانی معاون دانشجویی دانشگاه نیز با بیان اینکه برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های شماره ۲ و ۳ پسران در تابستان گذشته مبلغ هشت میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص رعایت هنجارهای دانشجویی، مسئولین دانشگاه را یاری کنند.

وی افزود: در سالجاری برای اولین بار خوابگاه‌های خودگردان برای دانشجویان روزانه یارانه ای شده است.

نظر شما