شناسهٔ خبر: 41139 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شاهکارهای ادبی مصور» راهی بازار نشر شدند

انتشار کتاب‌های مجموعه «شاهکارهای ادبی مصور» توسط انتشارات آفرینگان آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشار کتاب‌های مجموعه «شاهکارهای ادبی مصور» توسط انتشارات آفرینگان آغاز شده و چند عنوان از این مجموعه راهی کتابفروشی‌ها شدند. مخاطبان اصلی این مجموعه، کودکان و نوجوانان علاقه مند به ادبیات جهان هستند.

اولین عنوان از این مجموعه، کتاب «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» نوشته ژول ورن نویسنده فرانسوی است. این کتاب یکی از مشهورترین داستان‌های این نویسنده را شامل می‌شود که پدر ادبیات علمی تخیلی به شمار می‌رود. بسیاری از پیشرفت های علمی که او در آثارش پیش بینی کرده بود، امروز به تحقق پیوسته اند. «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» برای اولین بار در سال ۱۸۷۰ منتشر شد.

در این کتاب، ابتدا خلاصه داستان مورد نظر به صورت مصور یا کمیک استریپ درج شده و پس از آن صفحاتی می‌آید که معرفی نویسنده اثر، آثارش و سپس معرفی اثری که کتاب به آن اختصاص پیدا کرده، در این صفحات درج شده است.

داستان این کتاب از این قرار است که خبرها، حاکی از وجود هیولایی هستند که به سرعتی شگفت انگیز، در دریاهای آزاد پرسه می زند. از پروفسور آورناکس درخواست می شود در این باره تحقیق کند اما چندی بعد، زیر آب ها زندانی می شود. در ادامه پای شخصیتی اسرارآمیز به نام کاپیتان نمو به ماجرا باز می شود که سوگند خورده هرگز پا به خشکی نگذارد. آروناکس و دوستانش زیر دریا زندانی شده و تلاش می کند راهی برای فرار از زندان زیر آب پیدا کنند.

«بیست هزار فرسنگ زیر دریا» توسط ژاکلین مورلی بازنویسی شده و با ترجمه رضا مرتضوی، ۴۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب دوم این مجموعه «مرد نامرئی» اثر هربرت جورج ولز نویسنده شناخته شده انگلیسی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ چاپ و موجب تحسین مخاطبان این نویسنده شد. در این داستان، غریبه ای با ظاهر عجیب، وارد دهکده ای می شود. هیچ یک از اهالی دهکده نتوانسته چهره غریبه را ببیند. هیچ کس خبر ندارد که این غریبه، دانشمند جوانی است که ماده شیمیایی جدیدی را کشف کرده و مرتکب اشتباهی شده است. آن اشتباه هم این بود که ماده جدید را روی خودش آزمایش کرده است.

بازنویسی این داستان توسط ریک گیری انجام شده و رضا مرتضوی آن را به فارسی ترجمه کرده که به عنوان دومین کتاب «شاهکارهای ادبی مصور» با ۴۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

سومین کتاب مجموعه مذکور، «سپید دندان» کتاب مشهور جک لندن است که ابتدا در سال ۱۹۰۶ به صورت پاورقی در مطبوعات به چاپ رسید. این اتفاق اعتبار جک لندن را به عنوان نویسنده‌ای که در ترسیم غرایز طبیعی و عواطف انسانی تبحر دارد، تثبیت کرد. این کتاب، بعد از «آوای وحش» دومین رمان مهم جک لندن است.

در داستان «سپید دندان» مردی جوان به نام جک راهی زمینی می‌شود که پدرش برایش به ارث گذاشته اما مسیری که باید طی کند، پر خطر است. در این راه مورد دستبرد قرار می‌گیرد و چند مرتبه در موقعیتی قرار می‌گیرد که ممکن است جانش را از دست بدهد. در ادامه این سفر و بعد از روبرویی با خطرات مختلف، جک با یک حیوان دورگه مواجه می‌شود که نیمی سگ است و نیمی گرگ. اسم این حیوان، سپید دندان است.

این کتاب هم توسط رضا مرتضوی ترجمه شده و با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

دیگر کتاب چاپ شده در این مجموعه هم، «جنگ دنیاها» نوشته هربرت جورج ولز است که اولین بار در سال ۱۸۹۸ به چاپ رسید و یکی از نخستین کتاب هایی است که درباره جنگ انسان و موجودات فضایی است. این اثر تا امروز الهام بخش نویسندگان و فیلم سازان مختلف بوده است.

داستان «جنگ دنیاها» مربوط به اواخر قرن نوزدهم، و مکان شکل گیری حوادث آن شهر لندن است. مدتی است برجستگی ها و انفجارهایی در سطح سیاره مریخ به چشم خورده است. چند دانشمند در رصدخانه های مختلف متوجه این موضوع شده اند و به فکر فرو رفته اند که آیا روی مریخ، موجودات هوشمند زندگی می کنند؟ جوابی برای این سوال پیدا نمی شود تا آن که یک شی مشکوک به زمین برخورد می کند. ابتدا تصور می شود این شی، یک شهاب سنگ باشد اما شهاب سنگی در کار نیست...

چهارمین عنوان مجموعه «شاهکارهای مصور ادبی» هم توسط رضا مرتضوی ترجمه شده است. این ترجمه از نسخه بازنویسی شده یان اجینتون انجام گرفته است.

«جنگ دنیاها» با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما