شناسهٔ خبر: 41148 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جشنواره هنري پيوند؛ پوشاك اقوام ايراني» گشایش می یابد

«جشنواره هنري پيوند؛ پوشاك اقوام ايراني» با مراسم نمادین ازدواج در قوم لر کهگلویه و بویر احمد به صورت نمادین روز یکشنبه ۶ دی در مجموعه فرهنگی هنری آسمان گشایش می یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ آئين گشايش اين جشنواره از ساعت ۹ صبح یکشنبه ۶ دی ماه در مجموعه فرهنگي هنري آسمان وابسته به فرهنگستان هنر با حضور نمايندگان قوميت هاي ايران و شمار زيادي از هنرمندان ، طراحان پارچه و لباس، استادان و پژوهشگران حوزه پوشاك،‌ دانشجويان و علاقه مندان هنر و فرهنگ ايران برگزار می شود.

 در این جشنواره علاوه بر اجراي آئين هاي عروسي اقوام مختلف با گويش و موسيقي محلي به صورت زنده، مجموعه اي متمركز شامل نمايشگاه البسه،‌ زيور آلات و ابزارها و مصنوعات مرتبط با پوشاك اقوام در طول قرن ها،‌ نمايشگاه عكس،‌ و كارگاه هاي پوشاك اقوام برپا می شود.

همچنین در کنار برپایی نمایشگاه های متمرکز نشست تخصصي- پژوهشي برگزار می شود و اطلس كامل پوشش هاي قوميت هاي ايراني منشر خواهد شد.

«جشنواره هنري پيوند؛ پوشاك اقوام ايراني» با همكاري و مشاركت فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان فني و حرفه اي و فعالان حوزه پوشاك برگزار می شود. علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند به مجموعه فرهنگی و هنری آسمان(فرهنگستان هنر) به آدرس  خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)بالاتر از خیابان شیرکوه، پلاک ۴۷ مراجعه کنند.

 

نظر شما