شناسهٔ خبر: 41152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» در پژوهشکده تاریخ اسلام

بررسی و نقد کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» از سوی گروه جریان‌های فکری پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

 

نقد کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» در پژوهشکده تاریخ اسلام

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ گروه جریان‌های فکری پژوهشکده تاریخ اسلام نشست بررسی و نقد کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» را برگزار می‌کند.
در این نشست کاوه بیات، تاریخ‌نگار، رسول عربخانی، پژوهشگر حوزه تاریخ عثمانی وعلی کالیراد، استادیار بنیاد دایره‌المعارف بزرگ اسلامی حضور دارند.
کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» نگاهی به رابطه دين و دولت در ترکيه دارد، در این کتاب به ظهور تجدد در این کشور و نقش آن در فراز و فرودهای تاریخیِ مسیری که از مرکز خلافت اسلامی (در روزگار امپراتوری عثمانی) تا ترکیه نوین لاییک و مدعی دموکراسی، طی شده نیز پرداخته شده است.
نادر انتخابی، نویسنده این کتاب استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی مقیم فرانسه است که در حوزه تجدد در تاریخ معاصر ایران و ترکیه پژوهش‌های بسیار انجام داده و حاصل آن غیر از کتاب حاضر، در کتاب «ناسیونالیسم و تجدد در ایران و ترکیه» نیز منتشر شده است. از وی کتاب‌های «نقد تاريخ و سياست در روزگار ايدئولوژی‌ها» درباره ریموند آرون و «جدال علم و فلسفه در انديشه ماركس» نیز به چاپ رسیده است.
نشست بررسی و نقد کتاب «دین، دولت و تجدد در ترکیه» شنبه پنجم دی‌ماه ساعت ۱۷در پژوهشکده تاریخ اسلام به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، خیابان رستگار، کوچه شهروز شرقی پلاک ۹ برپا می‌شود.

نظر شما