شناسهٔ خبر: 41157 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور برگزار می‌شود

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور با بیان اینکه اختتامیه این دوره از جشنواره در اسفند ماه برگزار می شود، از چاپ آثار ادبی برگزیدگان این جشنواره خبر داد.

 

naderi-1.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سیدمحمدیاشار نادری با بیان اینکه در این دوره از جشنواره تعامل و ارتباط خوبی با دبیرخانه های استانی برقرار شده است، گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره، جای خالی دبیرخانه‌های استانی به چشم می خورد؛ اما در این دوره، با تشکیل دبیرخانه‌های استانی در سراسر کشور، تبلور حضور همه جانبه و چشمگیر استان‌ها در سیزدهمین دوره جشنواره احساس شد.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این دبیرخانه‌های استانی افزود:هدف از راه‌اندازی و تشکیل دبیرخانه‌های استانی، گسترش مشارکت مردمی، سرعت بخشیدن به دریافت آثار، حضور استان‌ها در میدان کار و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای اطلاع رسانی جشنواره، ارتباط نزدیک اعضای دبیرخانه های استانی با زائران راهیان نور است.

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور تاکید کرد: ما امسال دو پوستر در ابعاد مختلف چاپ کردیم که یک پوستر ویژه نصب در اماکن عمومی و دیگری مخصوص اتوبوس هاست که باعث اطلاع‌رسانی جشنواره می‌شود.

نادری با بیان اینکه امسال کتاب جشنواره ملی سرزمین نور در مرحله چاپ قرار دارد، افزود: ۲۲۰۰ صفحه کتاب های ادبی جشنواره تدوین و ویراستاری شده است و به زودی توسط نشر فاتحان می‌توانیم سه عنوان کتاب در رشته های شعر، داستان و متن ادبی که برگزیدگان دوره های قبل جشنواره هستند به چاپ برسانیم.

وی همچنین گفت:هر فردی که در سایت جشنواره ملی سرزمین نور ثبت آثار می‌کند، یک کدرهگیری برایش پیامک می‌شود و که با استفاده از این کد می‌تواند از روند آثار داوری اثرش مطلع شود.

نادری در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه جشنواره سرزمین نور در یادمان شلمچه خبر داد و گفت: این ایستگاه باعث جذب علاقه‌مندان و زائران راهیان نور برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار ادبی و هنری‌شان می‌شود.

وی با اشاره به زمان اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: نیمه دوم اسفند ماه، اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور برگزار می‌شود که اطلاعات دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: خوشبختانه امسال جشنواره ملی سرزمین نور از ظرفیت برگزیدگان دوره‌های قبل این جشنواره در داوری آثار استفاده کرد و به یقین می‌توان گفت که ۸۵ درصد داوران آثار را برگزیدگان دوره‌های قبل تشکیل می‌دهند.

نادری با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره تاکید کرد: امسال جشنواره ملی سرزمین نور در ۱۳ بخش از جمله عکس، فیلم، نمایشنامه خیابانی، فیلمنامه، شعر، متن ادبی، انیمیشن، خاطره، داستان، رمان، وبلاگ و وب‌سایت، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و… برگزار شد و مهلت ارسال آثار تا پنجم آذر بود.

سامانه الکترونیکی ارسال آثار جشنواره سرزمین نور در سایت www.sarzaminenoor.ir فراهم شده و هنرمندان می‌توانند از طریق این سایت با جشنواره ارتباط برقرار کنند و آثار خود را برای شرکت در دوره چهاردهم از طریق این سایت ارسال کنند.

نظر شما