شناسهٔ خبر: 41173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگینامه مصور «هایدگر» و «بودا» منتشر شد

«مارتین هایدگر» و «بودا» دو کتاب زندگینامه‌ای و مصور از مجموعۀ بزرگان اندیشه و هنر منتشر شدند.

 

فیلسوفان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هایدگر از برجسته‌ترین و جنجالی‌ترین فیلسوفان معاصر بود که آراء و نظریاتش محل جدل‌های سیاسی فراوان بوده است. از هایدگر کتاب‌های متعددی در ایران ترجمه شده است. کتاب حاضر نظر به زندگی، اندیشه و فعالیت‌های او انداخته و با ذکر گفتارها، نوشتارها، گزارش‌ها و نیز درج عکس‌های مختلف، زندگینامه ای مصور از این فیلسوف آلمانی به دست داده است.

خواننده در بخش‌های مختلف این کتاب می‌تواند دیدگاه‌های او را درباره مفاهیمی چون خدا، دازاین، وجود و عدم و ناسیونال سوسیالیسم بخواند و افکار و زندگی او را به عنوان ادیب و متفکر دنبال کند.

«مارتین هایدگر» نوشته مانفرد گایر، ترجمه ماریا ناصر، در ۱۵۲ صفحه و با قیمت ۱۲ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

کتاب دیگری که از همین مجموعه به تازگی منتشر شده، «بودا» نام دارد. جنبش بودایی، بنیان‌گذاری به نام گوتمه سیدرته دارد که خود را بودا می نامید. او نه با نام سیدرته و یا نام خانوادگی‌اش گوتمه، بلکه با همان نام بودا در جهان شهرت یافت. این کتاب، خواننده را با تاریخچه، زندگی و آموزه های فلسفی و اجتماعی بودا آشنا می‌کند.

«بودا» کتابی است تحقیقی و مصور، نوشته فولکر زوتز که با ترجمه پریوش شهابی در ۱۴۰ صفحه و با قیمت ۱۲ هزار تومان راهی کتابفروشی‌ها شده است.

«بزرگان اندیشه و هنر» عنوان مجموعه‌ای است که بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه با سرپرستی دکتر سعید فیروزآبادی (مترجم و مدرس زبان آلمانی) درباره نویسندگان، اندیشمندان و هنرمندان جهان منتشر می کند. متون اصلی این مجموعه، کتاب‌های انتشارات روولت آلمان است که حدود صد سال از فعالیتش می‌گذرد.

تاکنون دوازده عنوان کتاب از این مجموعه از زبان آلمانی به فارسی برگردانده شده که عناوین قبلی عبارتند از: آرتور شوپنهاور، لودویک ویتگنشتاین، گابریل گارسیا مارکز، لئو تولستوی، فئودور داستایفسکی، مهاتما گاندی، فرانتس کافکا، کارل گوستاو یونگ، اریش فروم و آندره ژید.

نظر شما