شناسهٔ خبر: 41214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس وحدت اسلامی مانع رشد تفکر تکفیری می شود

مصطفوی ، عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: کنفرانس وحدت اسلامی شیوه تفکر تکفیری را محکوم می کند و با برگزاری این کنفرانس ها صاحبان تفکر تکفیری متوجه می شوند که در اقلیت محض هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح روز گذشته با حضور رئیس جمهور ایران، علمای جهان اسلام و برخی چهره های سیاسی کشورهای اسلامی و سایر شخصیت های سیاسی کشورمان افتتاح شد.

مهدی مصطفوی، رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار مهر گفت: یکی از عواملی که می تواند به برقراری وحدت کمک کند، ایجاد کردن ارتباط بین متفکرین و سیاستمداران با یکدیگر است. در کنفرانس هایی از قبیل کنفرانس وحدت، کسانی که به طور معمول باهم ارتباط ندارند و حتی باهم اختلاف نظر یا کدورت دارند حاضر می شوند و رودر روی یکدیگر قرار می گیرند به نوعی در این جلسات فرصتی فراهم می شود که اینها با یکدیگر صحبت کنند و یک نوع تبادل اطلاعات و تصمیم گیری اتفاق می افتد. به نظر من یک جنبه  اجلاس وحدت برگزاری جلسات سخنرانی است، مهم تر از این جنبه نشست ها و صحبت های خصوصی است که با هم انجام می دهند. مطمئنا برای همه میهمانان ارزشمند است که بتوانند در طول دو- سه  روز با تعداد زیادی از متفکرین وعلما دیدار و گفتگو کنند.

وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران امروز محبوبیت عمومی در بین مسلمان ها دارد و به همین جهت هم می بینیم که در این اجلاس از گرایش های مختلف حضور دارند. ضمن اینکه در این کنفرانس تکفیر و تفکر تکفیری محکوم می شود؛

 عضو شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: تفکر تکفیری یعنی تفکر عدم پذیرش و مذاکره با دیگران، تکفیر یعنی تفکر خودبرتر بینی و  همه اینها در کنفرانس وحدت اسلامی رد می شود. با برگزاری این کنفرانس ها صاحبان تفکر تکفیری متوجه می شوند که در اقلیت محض هستند. همانطور که دیدید همه سخنرانان اجلاس در سخنرانی خود و در وهله اول تکفیر را محکوم کردند و این ارزشمند است. حتی کشوری مثل ترکیه برمبنای یک بحث عقلایی و منطقی این شیوه تفکر را محکوم می کند.این محکومیت و ایجاد انزوا بسیار مهم و باارزش است و جلوی رشد این تفکر را می گیرد.

نظر شما