شناسهٔ خبر: 41238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ما چگونه ما شدیم» صادق زیباکلام نقد می‌شود

کتاب «ما چگونه ما شدیم» نوشته صادق زیباکلام، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی با موضوع ریشه‌یابی علل عقب ماندگی ایران در کتابخانه علامه امینی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

 

 

«ما چگونه ما شدیم» صادق زیباکلام نقد می‌شود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «ما چگونه ما شدیم» نوشته صادق زیباکلام، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی با موضوع ریشه‌یابی علل عقب ماندگی ایران یکشنبه ۱۳ دی در کتابخانه علامه امینی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

نویسنده در این نشست با مروری برفصل‌های کتاب نظیر علل و عوامل عقب ماندگی ایران از جمله شرایط زیست محیطی، موقعیت سخت جغرافیایی حاکم بر ایران، دسترسی به دریا، هجوم قبایل آسیای میانه به خصوص مغول‌ها و تبعات اجتماعی بلندمدت و دامن‌گیر این وقایع به بایدها و نبایدهای عقب ماندگی ایران و مسیر پیشرفت و رهایی از عقب ماندگی می‌پردازد.
 
این نشست از ساعت ۱۶ در در کتابخانه علامه امینی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود. زیباکلام درسال ۱۳۲۷ در تهران متولد شد. وی با اخذ دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفوردانگستان هم‌اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است. «جامعه شناسی به زبان ساده»، «مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی»، «گفتن یا نگفتن»، «توهم توطئه و یادداشت‌های انقلاب» را می‌توان برخی از تالیفات وی شمرد.

علاقه‌مندان برای حضور و اطلاعات بیشتر از این نشست می‌توانند با شماره ۸۸۷۸۷۳۸۶ کتابخانه علامه امینی تماس بگیرند.

نظر شما