شناسهٔ خبر: 41240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حرفه هنرمند «معماری اندیشی» را منتشر کرد

«معماری اندیشی» نوشته پتر زومتور و ترجمه علیرضا شلویری از سوی انتشارات حرفه هنرمند روانه کتابفروشی‌ها شد.


معماری اندیشی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «معماری اندیشی» نوشته پتر زومتور، معمار برجسته سوئیسی و برنده جایزه پریتزکر، با ترجمه علیرضا شلویری از سوی انتشارات حرفه هنرمند منتشر شد.

کتاب هشت فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «نگرشی دیگر به چیزها»، «هسته سخت زیبایی»، «از عشق به چیزها، تا خود چیزها»، «کالبد معماری»، «آموزش معماری، آموختن معماری»، «آیا زیبایی شکل دارد؟»، «جادی امر واقعی» و «نور در چشم انداز». بخش انتهایی کتاب نیز نوشتاری در معرفی نویسنده کتاب است.



در بخشی از پیشگفتار مترجم بر این کتاب آمده است: «معماری اندیشی، مجموعه‌ای است از تاملات زومتور در باب معماری؛ و یکی از زیبا‌ترین و انگیزاننده‌ترین کتاب‌هایی که یک معمار درباره کارش نوشته است. زومتور در این کتاب، با دقت و تیزبینی و با آمیزه‌ای از دانش و ذوق هنری، مهم‌ترین ویژگی‌های کار خود را مورد کاوش قرار می‌دهد. عمیق‌ترین تجربه‌های معمارانه‌اش را در قالب قطعه‌هایی جذاب و دلپذیر به تصویر می‌کشد و یکی از ناب‌ترین نمونه‌های معماری اندیشی را خلق می‌کند.»

«معماری اندیشی» نوشته پتر زومتور و ترجمه علیرضا شلویری با شمارگان هزار نسخه، ۱۱۲ صفحه و بهای ۱۴ هزار تومان از سوی انتشارات حرفه هنرمند روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما