شناسهٔ خبر: 41243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلیل انتصاب تئاتری‌ها درسینما/ چرا لیلاحاتمی مشاور مدرسه سینما شد

رییس سازمان سینمایی که به تازگی یک چهره تئاتری را در سازمان سینمایی منصوب کرده معتقد است به تفکیک هنر تئاتر و سینما قائل نیست و باید از مدیران لایق در هر بخشی بهره برد.

 

بازدید حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی از خبرگزاری مهر

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که به تازگی حسین پارسایی را به سمت مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه منصوب کرده است درباره دلایل دعوت از مدیران تئاتری برای فعالیت در عرصه سینما به خبرنگار مهر گفت: آنچه مسلم است سینما نیاز به مدیران فرهنگی با قدرت اجرایی بالا دارد و باید افرادی در راس امور قرار گیرند که علاوه بر داشتن قدرت اجرایی با جریان های فرهنگی کشور نیز آشنا باشند و طبیعتا مدیران خوش سابقه در عرصه تئاتر از این شناخت بی بهره نیستند و من به شخصه به مرزبندی بین دو مقوله تئاتر و سینما قائل نیستم و معتقدم که مدیران امتحان پس داده و کار آزموده در عرصه تئاتر می توانند مدیران کارآمد در حوزه سینما نیز باشند.

 

وی تاکید کرد: تاریخ نشان داده که بسیاری از سینماگران ریشه در هنر تئاتر دارند و باید اجازه داد زمان بگذرد و تاریخ عملکرد مدیران فرهنگی را به قضاوت بگذارد. حسین پارسایی مدیر فرهیخته و موفقی در عرصه تئاتر بوده است و حتما در عرصه سینما هم می تواند منشاء خدمات بسیاری باشد و من مطمئن هستم اتفاق های خوبی در عرصه نمایش خانگی، مستند و کوتاه خواهد افتاد.

توضیح درباره انتصاب‌ها در مدرسه ملی سینما

این مدیر سینمایی به احکامی که برای انجام امور «مدرسه ملی سینما» صادر کرده است اشاره کرد و گفت: افرادی که برای حضور در «مدرسه ملی سینما» انتخاب شدند افراد شناخته شده و به اصطلاح صاحب کار و صاحب ایده هستند و فکر می کنم در جای درستی در عرصه سینما قرار گرفته اند و مهمترین نکته درباره تک تک افرادی که انتخاب شده اند این است که به راهی که به آن ورود پیدا کردند اعتقاد دارند و معتقدند تشکیل «مدرسه ملی سینما» یک ضرورت بوده و زمان آن رسیده که برای مدرسه ملی سینما وقت بگذارند.

ایوبی یادآور شد: افراد انتخاب شده برای حضور در «مدرسه ملی سینما» از چهره های شناخته شده سینما هستند که جوانان فیلمساز و کار آزموده در این عرصه دنبال فرصتی برای دریافت تجربیات آنها هستند اما تا پیش از تاسیس «مدرسه ملی سینما» آدرس و نشانی مشخصی برای استفاده از این تجربیات نداشتند. خوشبختانه این مدرسه آدرس و نشانی خوب برای جوانانی است که می خواهند درباره سینمای روز ایران و جهان بدانند.

وی درباره عنوان مشاور هنری «مدرسه ملی سینما» و دلایل انتخاب لیلا حاتمی به این سمت گفت: انجام امور «مدرسه ملی سینما» در زمینه های مختلف نیاز به وجود یک مشاور هنری دارد که در انجام امور بخش های مختلف به مدرسه کمک می کند. خانم حاتمی انتخاب خوبی است که می تواند هم به عنوان مشاور هنری «مدرسه ملی سینما» و هم در بخش بین الملل آقای رایگان را همراهی کند.

معرفی نکردن هیات انتخاب فجر تصمیم درستی بود

رییس سازمان سینمایی در پایان صحبت های خود با اشاره به حاشیه های ایجاد شده مبنی بر معرفی نشدن هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: من فکر می کنم معرفی نشدن هیات انتخاب تصمیم درستی بود که محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر گرفت و خوشبختانه نتیجه داد و هیات انتخاب در کمال آرامش و بدون فشار بیرونی مشغول بازبینی آثار هستند. ضمن اینکه کنجکاوی سینماگران و اهالی رسانه به حق است ولی باید صبر کرد و نتیجه را دید. البته در این بین گمانه زنی هایی نیز صورت گرفت که برخی از این گمانه زنی ها درست و برخی دیگر نادرست است اما در مجموع معرفی نکردن هیات انتخاب تصمیم درست و قابل دفاعی است.

نظر شما