شناسهٔ خبر: 41255 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمی‌توانستم دعوت دبیر جشنواره را رد کنم

هنگامه اخوان سرپرست گروه موسیقی «بهار» با اشاره به نحوه برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر تنها بهانه حضورش در این دوره از جشنواره را دعوت رییس این رویداد موسیقایی عنوان کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هنگامه اخوان که در اولین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر همراه با گروه موسیقی «بهار» کنسرتی را ویژه بانوان در تالار وحدت تهران برگزار می کند در گفتگویی درباره شرکت در جشنواره توضیح داد: بیش از ۳۵ سال است که به صورت مداوم در همه عرصه های مختلف موسیقی حضور فعالی دارم و در این مدت کنسرت های متعددی را برگزار کردم که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان نیز واقع  شده است. در همین مدت تمایلی برای حضور در جشنواره ها نداشتم و تاکنون بسیار کم پیش آمده در این رویداد خضور داشته باشم اما این بار فقط به جهت دعوتی که از سوی حمیدرضا نوربخش به عنوان رییس جشنواره از من صورت گرفت و به خاطر گل روی این برادر تصمیم گرفتم در جشنواره حضور داشته باشم وگرنه خیلی ها می دانند من در جشنواره ها شرکت کنم.

برای پول به جشنواره نمی‌آیم

این هنرمند ادامه داد: من یک گروه ۶ نفره دارم که قرار است به این گروه مبلغ هشت میلیون تومان به عنوان کمک هزینه پرداخت شود که همه اهالی موسیقی می دانند این مبلغ عملا رقم منطقی برای حضور یک گروه معتبر در جشنواره نیست به همین جهت بنده تصمیم گرفتم مجانی برای جشنواره کار کنم و خودم هزینه ارکستر را بدهم، چون من برای پول در جشنواره نمی خوانم که بخواهم در این حوزه بهانه تراشی کنم در غیر این صورت طی سال های گذشته فرصت به قدر کافی بود که بخواهم برای خودنمایی در جشنواره حضور داشته باشم.

وی بیان کرد: اعضای گروه «بهار» وقتی فهمیدند که من قرار است با این مبلغ در جشنواره حضور داشته باشم گفتند چرا حاضر شدم با این مبلغ در این رویداد حضور داشته باشم، اما من به آنها گفتم یک خواننده و جوان دوست داشتنی از ما برای حضور در جشنواره دعوت کرده و نمی توانستم به حرف او توجهی نکنم ضمن اینکه هنگامه اخوان برای پول کار نمی کند که اگر این کار را می کرد اکنون جایگاه دیگری داشت. بنابراین بازهم اعلام می کنم که این حضور قطعا به جهت مسائلی بوده که مهم ترین دلیلش حضور شخص حمیدرضا نوربخش در راس کار است.

حضور پیشکسوتان موثرتر شده است

اخوان با مثبت ارزیابی کردن شرایط برگزاری جشنواره موسیقی فجر در این دوره تصریح کرد: در دوره های قبل شیوه برگزاری جشنواره به شکلی بود که دوستان و رفقای مدیران جشنواره شرایط بهتری برای حضور داشتند اما بنده در این دوره تصور می کنم هم پیشکسوتان حضور موثری دارند و هم شرایط به گونه ای است که طیف بیشتری از هنرمندان حرفه ای در جشنواره حضور پیدا کردند و شرایط به گونه ای است که هیچ چیز باری به هر جهت نیست.

سرپرست گروه موسیقی «بهار» در بخش پایانی صحبت های خود پیرامون رپرتواری که قرار است توسط این گروه در جشنواره اجرا شود، گفت: اجرای آثار آهنگسازانی چون مرتضی خان محجوبی، علی اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی داود روی اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر، عارف قزوینی و فروغی بسطامی در دستگاه افشاری و اصفهان از جمله برنامه هایی است که در این کنسرت ویژه بانوان به مخاطبان ارائه می شود.

نظر شما