شناسهٔ خبر: 41274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به آثار در دست انتشار در بازار جهانی

سال جدید میلادی در راه است و مشتاقان کتاب‌های خارجی و مترجمان از هم‌اکنون در انتظار آثار جدیدند. از این‌رو فهرستی از کتاب‌های مطرحی را که در سال 2016 روانه بازار کتاب خواهد شد تهیه کرده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انتظار طرفداران آثار «جولیان بارنز» به زودی به اتمام می‌رسد و «صدای زمان»، دوازدهمین رمان این نویسنده در ماه ژانویه به بازار می‌آید. این اولین کتاب وی پس از «حس یک پایان» که برنده جایزه «من بوکر» سال ۲۰۱۱ شده بود، است. داستان کتاب جدید که در روسیه رخ می‌دهد درباره زندگی نوازنده روس «شوستاکویچ» است. پیش از این، رمان «حس یک پایان» این نویسنده در ایران توسط «نورا موسوی‌نیا» ترجمه و با همکاری نشر «نگاه» منتشر شده است.


خبرها حاکی از حضور کتابی جدید از «یان مارتل» برنده سابق جایزه «من بوکر» دارد. وی قصد دارد موفقیت کتاب خود «زندگی پی» را تکرار کند. کتاب جدید وی «کوه‌های بلند پرتقال» درباره اثر باستانی گمشده‌ای است که سبب می‌شود خواننده از آفریقای سال ۱۶۰۰ میلادی تا آمریکای شمالی کنونی کشیده شود.

به نظر می‌آید سال ۲۰۱۶ سال خوبی برای نویسندگان زن  باشد.«جسی برتون» با کتاب جدیدی به دنیای کتاب بازگشته است و قول داده کتابش بین مخاطبان بسیار محبوب شود. اما آیا کتاب جدید می‌تواند محبوبیت چشمگیر کتاب پیشین وی، «مینیاتوریست» را تکرار کند؟ داستان جدید او «منبع الهام» در دوره جنگ‌های داخلی اسپانیا و سی سال پس از آن در لندن رخ می‌دهد. داستان قصه مهاجر کارائیبی و هنرمند بوهمیان را روایت می‌کند.

«ایمیر مک‌براید» نیز در سپتامبر سال آینده با کتابی جدید برمی‌گردد. کتاب قبلی او به نام «دختر یک چیز نیمه‌شکل یافته است» برنده جایزه رمان‌ اولی‌ها شده بود.

«علی اسمیت»، «تریسی شوالیه»، «رز ترمین»، «مارگارت درابل» نویسندگانی دیگری هستند که از آنها در سال ۲۰۱۶ خبرهای جدیدی خواهیم شنید. داستان «سیل سیاه به پا می‌خیزد» نوشته «درابل» داستان زن ۶۰ ساله‌ای که در یک خانه سالمندان مشغول به کار است در سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.

رمان دیگری از «استلا گیبونز»، نویسنده «مزرعه سرد آرام‌بخش» در ژانویه منتشر می‌شود. وی داستان ژولیت را در سال ۱۹۶۰ نوشت اما در قفسه‌ای آن را از یاد برده بود تا اینکه دخترش این دست‌نوشته را در سال ۲۰۱۴ پیدا کرد. این کتاب داستان نوجوانی است که از دنیایی که والدینش برای او در نظر گرفته‌اند فرار می‌کند.

در بین رمان ‌اولی‌ها شاعر، نمایشنامه‌نویس، و خواننده رپ که برنده جایزه «مرکوری» برای بهترین اجرای موسیقی هم است اولین داستان خود را روانه بازار کتاب کرده است. کتاب داستان چهار دوست در دنیای جدید است و هدف کشف زندگی و اتفاقات عصر حاضر است.

انتظارها برای انتشار کتاب جدید «جی مک‌اینرنی» نیز به پایان رسید. وی از سال ۲۰۰۶ تا کنون کتاب جدیدی منتشر نکرده بود.

شایعات جدیدی درباره کتاب جدید «کورمک مک‌کارتی» نیز در بازار نشر به گوش می‌رسد.

لحظه بزرگی در انتظار طرفداران «جفری آرچر» است. وی قصد دارد دو داستان آخر هفت‌گانه خود را منتشر کند. وی اولین داستان این مجموعه را در ۷۰ سالگی خود آغاز کرد و قصه درباره خانواده‌ای اهل «بریستول» است. همه کتاب‌های دیگر این هفت‌گانه جزو آثار پرفروش بازار کتاب دنیا شدند. بعضی از آثار او در ایران در انتشارات «نیستان» منتشر شده است.

«سامانتا شانون» فقط ۲۴ سال سن دارد اما با کتاب سوم خود در سری «فصل استخوان» -که حدود ۳۰۰هزار نسخه فقط به زبان انگلیسی به فروش رفته است- بار دیگر به بازار کتاب می‌آید. «فصل استخوان» در ایران در انتشارات «کتابسرای تندیس» و با ترجمه «حسین شهرابی» منتشر شده است.

چهارصدمین سالگرد «ویلیام شکسپیر» با چاپ چندین کتاب تفسیر و توضیح سه نمایشنامه او همراه خواهد بود. «هاوارد یاکوبسن»، «آن تیلر»، و «مارگارت آتوود» نویسنده این سه کتاب خواهند بود. البته «مارگارت آتوود» رمان تصویری خود به نام «فرشته گربه-پرنده» را هم وارد بازار خواهد کرد. کتاب داستان قهرمان عظیم‌الجثه‌ای است که نیمی از بدنش گربه و نیمی دیگر پرنده خواهد بود. این کتاب که برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است در پاییز سال ۲۰۱۶ روانه بازار کتاب خواهد شد.

در بخش غیر داستانی کتاب بیوگرافی «پل مک‌کارتنی» با اجازه خود وی و دسترسی به اعضای خانواده او نگاشته می‌شود. نگارش کتاب «زندگی پل مک‌کارتی» به عهده «فیلیپ نورمن» خواهد بود.

«تونل کبوتر: داستان‌های زندگی من» نیز نوشته رمان‌نویس آثار جاسوسی «جان کار» است که قصد دارد برای اولین بار خاطرات خود را منتشر کند.

و در نهایت کتاب « لئونارد، بازیگری ماندگار» که در واقع قدردانی شخصی «ویلیام شانتر» از «لئونارد نیمونی» دوست ۵۰ ساله و همکار خود در سریال «پیشتازان فضا » است که در فوریه سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت.

این دو اولین بار در صحنه فیلم «مردی از یو. سی. ال. ای.» یکدیگر را ملاقات کردند و روحشان هم از این موضوع که سریال بعدی که به آنها پیشنهاد می‌شود زندگی آنان را برای همیشه تغییر خواهد داد نداشتند.

با سرانه چاپ ۳۰۰۰ نسخه کتاب جدید در هفته ممکن است کتاب‌هایی وارد بازار کتاب شوند که حتی پیش‌بینی آن غیرممکن باشد. منتظر باشید. سال ۲۰۱۶ پر از کتاب‌هایی خواهد بود که در انتظارشان هستید.

نظر شما