شناسهٔ خبر: 41292 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احمد پوری، لیلی گلستان و مصطفی مستور داوران دوره دوم جایزه داستانی ˝فرشته˝

شهر کتاب فرشته با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتاب‌خوانی و عكاسی, دومین دوره‌ی مسابقه‌ی داستان کوتاه و عكس را با موضوع محله‌ی كودكی برگزار می‌کند.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ا ز هنرآنلاین؛ روابط عمومی جایزه فرشته: اعضای هیئت انتخاب متشکل از فرهاد توحیدی‌، محمد چرمشیر، ابراهیم حقیقی، پوریا عالمی، سیامك گلشیری، مهسا محبعلی، ‏فاطمه معتمدآریا است که فعالیت خود را ۱۲ دی‌ماه آغاز می‌کنند.

محمدعلی حیدری مدیر روابط عمومی جایزه فرشته درباره دوره‌ی دوم گفت: بعد از برگزاری اولین دوره‌ی جایزه‌ی فرشته و حضور جوانان علاقه‌مند به كتاب و داستان كوتاه, دومین دوره‌ی جایزه‌ی فرشته با موضوع محله‌ی كودكی در دو بخش عكس و داستان كوتاه با هدف كشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از پنج دی‌ماه آغاز شد. هیات برگزاری بعد از چندین جلسه مشورت و همفكری از میان موضوع‌های مطرح شده, محله‌ی كودكی را انتخاب كرد. نزدیک‌ترین موضوع به سیاست‌های جایزه‌ی فرشته و متصل با موضوع دوره‌ی قبل (دهه‌ی شصت) از نظر فضای نوستالژی و زمینه‌ی اجتماعی که برای متولدین بهمن ۱۳۵۷ به بعد كه نسل با استعداد انقلاب هستند. محله‌هایی كه شاید امروز دیگر به آن شكل دیروز نباشند. همسایه‌ها و خانواده‌ها و معماری‌شان تغییر كرده باشد كه این نیز خود تضاد جالبی است. اما یاد و خاطره و تصاویر زیادی برای همه‌ی ما به همراه دارند.

وی درباره قوانین این دوره گفت: داستان‌های کوتاه باید به صورت تایپ شده در فرمت‌های.doc,. docx و rtf در سامانه‌ی وب‌سایت جایزه‌ی فرشته به نشانی jayezehfereshteh.ir ثبت شود و تكمیل فرم ثبت نام آنلاین الزامی است. تعداد كلمات هر داستان كوتاه حداكثر ۳۰۰۰ كلمه است و هر نویسنده تنها یك اثر می‌تواند ارسال كند. در صورت کپی‌برداری یا استفاده از آثار دیگران داستان مورد نظر حذف خواهد شد و داستان‌های مورد نظر در مسابقات دیگر حائز رتبه نشده و قبلاً چاپ نشده باشند. همچنین قوانین, مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های كوتاه برای شركت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد و مسئولیت رعایت نكردن هریك از موارد ذكر شده به عهده‌ی شرکت‌کننده است. مهلت ارسال آثار از ۱۲ دی ۱۳۹۴ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ خواهد بود که متولدین ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به بعد می‌توانند در مسابقه شركت كنند. جوایز بخش داستان؛ تندیس جایزه‌ی فرشته, لوح تقدیر, بن خرید شهر كتاب و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و چاپ آثار آن‌ها به صورت یک جلد کتاب خواهد بود.

مراسم اختتامیه با معرفی برندگان در اردیبهشت ۱۳۹۵ طی مراسمی در شهر كتاب فرشته برگزار خواهد شد.

لیلی گلستان در یادداشتی درباره محله کودکی نوشت:

"محله‌ كودكی. مضمونی كه می‌توان با آن قصه‌ها نوشت. محله‌ی كودكی. اتفاق‌هایی كه در آن افتاد، بازی‌هایی كه می‌كردیم، سرهایی كه شكستیم، عشق‌هایی كه فقط نگاه بود و بس. در راه مدرسه به خانه، چه ها كه نكردیم. مضمون بسیار جالبی برای نوشتن قصه‌ای كوتاه و یا حتی رمانی بلند."

نظر شما