شناسهٔ خبر: 41315 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برنامه‌های توسعه ای دانشگاه هنر

رییس دانشگاه هنر با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه، از استقرار این دانشگاه در باغ ملی و توسعه آن در استان البرز خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ​دکتر غلامرضا اکرمی در گفت و گویی با اشاره به سابقه حضور خود در دانشگاه هنر اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال پیش که در دانشگاه هنر حضور داشتم برنامه این بود که دانشگاه در کرج تجمیع شود اما با خروج من از دانشگاه و روی کار آمدن مدیریت‌های بعدی این کار متوقف شد.

وی همچنین با اشاره به خرید باغ ملی توسط دانشگاه هنر با کمک سازمان میراث فرهنگی گفت: با خرید باغ ملی توسط دانشگاه هنر ماموریت حفظ موقعیت تاریخی این بغ به دیگر ماموریت‌های هنری و آموزشی دانشگاه اضافه شد.

رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه در حال حاضر مرکز این دانشگاه در باغ ملی مستقر است، افزود: طبق برنامه موجود قرار است کل دانشگاه تجمیع شده و در باغ ملی مستقر شود زیرا در حال حاضر دانشکده های دانشگاه هنر در چند نقطه از جمله جنب دانشگاه امیرکبیر در خیابان ولیعصر ، ورزشگاه شیرودی،کرج و باغ ملی پراکنده هستند که این پراکندگی به ماموریت دانشگاه ضربه می‌زند. بنابراین دانشگاه باید در یک نقطه تجمیع شود که بهترین مکان نیز باغ ملی است.

اکرمی ادامه داد: اما متاسفانه باغ ملی با وضعیت فعلی گنجایش همه دانشکده‌ها را ندارد بنابراین توسعه دانشگاه باید در اطراف باغ ملی صورت بگیرد اما در اطراف باغ ملی زمین خالی برای ساخت و ساز وجود ندارد و همه ساختمان‌ها در اختیار نهادها و ارگان‌های مختلف است که بخشی از آنها هم ساختمان‌های تاریخی و میراثی هستند.

وی با تاکید بر لزوم وجود زمین‌های کرج برای دانشگاه هنر اظهار کرد: بنابراین زمین کرج باید در اختیار دانشگاه باشد از طرف دیگر با توجه به ماموریت آینده دانشگاه و سیاست وزارتخانه و برنامه‌های آموزش عالی در زمینه توسعه پارک‌های علم و فناوری، یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه فراهم نمودن پارک هنر و فناوری است که بهترین موقعیت برای این پارک زمین‌های کرج است.

رئیس دانشگاه هنر ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل موقعیت تاریخی باغ ملی این امکان وجود ندارد که امکانات ورزشی و رفاهی دانشگاه در این باغ مستقر شود زیرا همه ساختمان‌ها میراثی و تاریخی هستند و موقعیت ساختمان‌های این باغ فقط برای امور آموزشی مناسب است بنابراین این خدمات باید در کرج مستقر باشد. بنابراین برنامه دانشگاه استقرار در باغ ملی است و اینکه بخشی از خدمات و توسعه‌های جانبی دانشگاه در کرج صورت بگیرد.

تفاهم‌نامه دانشگاه هنر و امیرکبیر برای نقل و انتقال ساختمان ها

اکرمی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه هنر در خیابان ولیعصر و جنب دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: این ساختمان برای دانشگاه هنر مناسب نیست از طرف دیگر دانشگاه امیرکبیر برای توسعه به این ساختمان‌ها نیاز دارد بنابراین تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه هنر و دانشگاه امیرکبیر مبنی بر اینکه دانشگاه هنر مکان فعلی خود را به دانشگاه امیرکبیر داده و در قبال آن زمین دانشگاه امیرکبیر را که در اطراف باغ ملی است از این دانشگاه بگیرد.

 

 

نظر شما