شناسهٔ خبر: 41320 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص بودجه برای جذب استاد در واحدهای استانی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: واحدهای استانی این دانشگاه باید در بودجه سالیانه خود ردیفی برای جذب اعضای هیات علمی تمام وقت در نظر گیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد در خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال گذشته جذب اعضای هیات علمی با مدرک دکتری به صورت تمام وقت و موضوع توسعه کیفی واحدها با جدیت در این دانشگاه دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد خراسان رضوی در زمینه جذب هیات علمی بسیار موفق عمل کرده و نسبت جذب هیات علمی در این استان از استان های دیگر بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: روسای واحدهای دانشگاهی باید رعایت سه شاخص اصلی جذب هیات علمی PHD تمام وقت، توسعه شرکت های دانش بنیان و توجه به طرح سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) را مد نظر قرار دهند.

میرزاده با اشاره به گسترش بی رویه موسسات آموزش عالی در دولت گذشته در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۸۵۵ موسسه آموزش عالی در کشور فعالند که از این تعداد حدود ۹۰ موسسه به رقابت با واحدهای استان خراسان رضوی می پردازند، به همین دلیل مسئولان این استان باید به دنبال تمهیداتی برای کاهش چالش های پیش رو از جمله توسعه شرکت های دانش بنیان باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جایی است که باید کار کیفی در آن صورت گیرد، تصریح کرد: ما باید در این راستا اثر بخشی دانشگاه را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بالا ببریم و این مهم ترین شاخصی است که تمام دانشگاهیان باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد از مسئولان واحدهای این دانشگاه خواست تا اثر بخشی دانشگاه آزاد را با ارائه خدمات به بخش صنعت افزایش دهند.

میرزاده با اشاره به جذب بیش از ۱۰ هزار عضو هیات علمی در دو سال گذشته در دانشگاه آزاد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا دو سال آینده بیش از ۱۰ هزار عضو هیات علمی به مجموعه اعضای هیات علمی تمام وقت این دانشگاه افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان وابستگی دانشگاههای بزرگ و معتبر به شهریه در کشورهای دیگر نزدیک ۲۵ درصد است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و اجرای طرح های اقتصادی و دانش بنیان تا سال ۹۶ میزان وابستگی این دانشگاه به شهریه ۶۰ درصد خواهد شد.

نظر شما