شناسهٔ خبر: 41323 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایتی از زندگی و مرگ مارتین لوتر کینگ جونیور

کتاب «مرگ پادشاه» به قلم تاویس اسمایلی مجموعه ای از ناگفته های زندگی مارتین لوترکینگ جونیور است که به زودی با همکاری نشر براون کمپانی وارد بازار نشر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این کتاب زندگی مارتین لوتر کینگ را در سالهای پیش از مرگ ش به رشته تحریر در آورده است. ماجراهایی که درست ۳۶۵ روز از زندگی لوترکینگ جونیور را قبل از مرگ  تا لحظه مرگ و خاکسپاری این فعال سیاسی روایت می کند.

مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار که نامش تشابه زیادی با مارتین لوتر کشیش آلمانی دارد از جمله افرادی است که سال های سال علیه نژادپرستی قیام کرد .

کتاب «مرگ پادشاه» به قلم تاویس اسمایلی نگاهی دارد به زندگی قهرمانانه مارتین لوتر و فداکاری های او برای ایجاد اعتدال و برابری میان سفید پوستان و سیاه پوستان آمریکایی که سرانجام در همین راه ترور شد.

تاویس اسمایلی در کتابش ماجرای ترور لوتر کینگ را در کتابش روایت می کند جزئیاتی که پیش از این اگر چه به صورت پراکنده در نشریات و برخی از متون تاریخی منتشر شده بود اما این بار به صورت منسجم و در کنار مستنداتی از میتینگ ها و گردهمایی های او برای مخاطبان به رشته تحریر در آمده است.

اسمایلی علاوه بر این در سه فصل از کتاب زندگی خانوادگی لوتر کینگ را مورد بررسی قرار داده و از نقش خانواده او برای پیش برد برخی از معادلات تاثیر گذار سیاسی و ضد نژادپرستانه صحبت کرده است.

مارتین لوتر کینگ که در سال ۱۹۶۳ به عنوان مرد سال از سوی مجله تایم انتخاب شد در سال ۱۹۶۴ هم موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد. او جوان ترین فردی است که تا به امروز موفق شده این جایزه را به نام خود کند.

معروف ترین سخنرانی او که انتقادها و واکنش های بسیار تندی از سوی مخالفان وی در برداشت سخنرانی «رویایی بزرگ دارم» بود که در محل بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی سی اتفاق افتاد. این سخنرانی و ماجراها  و حاشیه های مربوط به آن یکی از مهمترین سرفصل های خواندنی در کتاب «مرگ پادشاه » است.

کتاب مرگ پادشاه به قلم تاویس اسمایلی اواخر ژانویه ۲۰۱۶ با همکاری نشر براون کمپانی در ۲۸۸ صفحه و به زبان انگلیسی منتشر می شود.

نظر شما