شناسهٔ خبر: 41339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکرمی «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» را ترجمه کرد

موسی اکرمی، نویسنده و مترجم حوزه فلسفه از ترجمه کتاب «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» خبر داد و گفت:‌ اسپینوزا در این کتاب به نقد سنت دینی پرداخته است.

 

اکرمی «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» را ترجمه کرد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موسی اکرمی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ضمن اعلام خبر ترجمه کتاب «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» گفت: ‌این کتاب مراحل نهایی چاپ را پشت سر می‌گذارد و یکی از رساله‌های مشهوری است که اسپینوزا آن را در جوانی نوشته است.
 
وی با اشاره به این‌که کتاب حاضر در زمان حیات اسپینوزا، به چاپ نرسید اظهار کرد:‌ این فیلسوف در این کتاب به نقد سنت دینی رایج زمان خود یعنی مسیحیت و یهودیت پرداخته است.
 
این برنده جایزه کتاب سال افزود: کتاب «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» بعد از انتشار تاثیر بسزایی در جامعه آن زمان گذاشت. وی یکی از منادیان بحث حقوق طبیعی و دموکراسی بود.
 
بنا به گفته موسی اکرمی، ترجمه کتاب «رساله الهیات سیاسی اسپینوزا» از سوی نشر نگاه منتشر می‌شود.
 
موسی اکرمی دارای تخصص در فیزیک و فلسفه است. از جمله زمینه‌های پژوهشی وی مابعدالطبیعه، (در سنت فلسفه تحلیلی)، فلسفه علم (به ویژه فلسفه فیزیک و فلسفه ریاضیات)، تاریخ علم، فلسفه هنر، فلسفه منطق و فلسفه سیاسی است.
 
در کارنامه علمی اکرمی هفت کتاب تالیفی و 11 عنوان ترجمه است، این نویسنده در تالیف چندین کتاب به زبان فارسی و انگلیسی نیز مشارکت کرده است. «از دم صبح ازل تا آخر شام ابد (تبیین کیهان‌شناختی آغاز و انجام جهان)»، «کیهان‌شناسی افلاطون»، « کانت و مابعدالطبیعه» و «درآمدی بر فلسفه کیهان‌شناسی» از جمله تالیفات اکرمی است.

نظر شما