شناسهٔ خبر: 41344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری هفته تئاتر دانشگاهی باران بدون کمک دانشگاه آزاد

نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران که به آثار دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اختصاص دارد به گفته خیام وقار کاشانی بدون کمک دانشگاه، با استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ خیام وقار کاشانی درباره ی استقبال از نخستین «هفته دانشگاهی تئاتر باران»  گفت: خوشبختانه استقبال دانشجویان از این هفته قابل توجه بوده و نمایش ها با حضور پررنگ علاقه مندان روی صحنه می روند.

مدیر تئاتر باران با گلایه از عدم همکاری دانشگاه آزاد، افزود: علیرغم اینکه دانشکده هنر و معماری هیچگونه همکاری در برگزاری این هفته با تئاتر باران نداشت، استقبال دانشجویان از برگزاری این هفته چشمگیر بود. دانشجویان از خبرگزاری ها و فضای مجازی متوجه برگزاری این هفته شدند و آثار خود را به تئاتر باران ارایه کردند.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه حتی اجازه نصب پوسترهای فراخوان جشنواره در دانشکده هنر و معماری به ما داده نشد، افزود: حدود پنجاه اثر متقاضی حضور در هفته تئاتر دانشگاهی باران بود  که نهایتاً هیات انتخاب هفت اثر را شایسته ی حضور دانست.

وی نمایش های حاضر در نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران را آثار درخور و با کیفیتی دانست و درباره ی استقبال تماشاگران اذعان کرد: با توجه که ما بر خلاف  پیش بینی اولیه مان ناچار شدیم در زمان امتحانات دانشگاه هفته را برگزار کنیم، استقبال تماشاگران خوب است.

کاشانی اضافه کرد: قرار است برای هر دانشگاهی در یک فصل هفته تئاتر باران را برگزار کنیم و در فصل بعد میزبان اجرای عمومی اثر برگزیده ی آن دانشگاه باشیم. اثر برگزیده ی هفته نخست نیز که به آثار دانشجویان دانشکده هنر و معماری اختصاص دارد در بهار ۹۵ روی صحنه خواهد رفت. ضمن اینکه اثر برگزیده هفته دانشگاهی تئاتر باران در بخش به علاوه ی تئاتر فجر هم اجرا خواهد داشت.

وی همچنین درباره اینکه وقتی کمکی از سمت دانشگاه به شما نمی شود چرا هفته ی تئاتر دانشگاهی را برگزار می کنید، توضیح داد: رویکرد تئاتر باران کشف استعدادهای تازه ی تئاتری است. همواره خواستیم در کنار جریان حرفه ای، فضا را در اختیار گروه هایی قرار بدهیم که مجالی برای ارائه ی آثارشان ندارند.

وی با دعوت از عموم برای تماشای آثار دانشجویی تاکید کرد: با همه ی مشکلات اقتصادی، تئاتر دانشجویی ظرفیت های قابل تماشایی دارد که ما در تئاتر باران معتقدیم با شیوه های این چنین می توانیم به شکوفایی نسل تازه کمک کنیم.

نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران با حضور گروه های منتخب دانشکده هنر و معماری هر روز در ساعت های ۱۳ و ۱۵ در تئاتر باران میزبان علاقه مندان است.

نظر شما