شناسهٔ خبر: 41351 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاقانی، متواضع یا مغرور؟

سومین نشست درس‌‌گفتارهایی درباره‌ خاقانی برگزار می‌شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ سومین نشست از مجموعه‌ درس‌‌گفتارهایی درباره‌ خاقانی در روز چهارشنبه شانزدهم دی ساعت ۱۶: ۳۰ با عنوان "خاقانی، متواضع یا مغرور" با سخنرانی دکتر محمدرضا ترکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و خاقانی‌پژوه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

یکی از جنبه‌‌های شخصیت خاقانی که در روزگار ما سخت مورد توجه قرار گرفته، خودستایی‌های اوست. برخی از محققان روزگار ما با تاکید بر این جنبه‌ از شعر خاقانی، او را خودشیفته و دچار عقده‌ی روانی دانسته‌اند. اما اگر بیشتر و عمیق‌تر با شعر و شخصیت خاقانی آشنا باشیم درمی‌یابیم که نماد‌های تواضع در سروده‌های او کم نیست و او در موارد متعددی خاکساری را به نهایت رسانده است. پرسشی که در این درس‌گفتار بررسی می‌شود این است که خاقانی واقعی کدام است؟ خاقانی خودستا و خودشیفته یا خاقانی متواضع و خاکسار؟

دکتر ترکی در این درس‌گفتار تلاش می‌کند تا از منظری تازه به این پرسش پاسخ دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این درس‌گفتارها به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

نظر شما