شناسهٔ خبر: 41403 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوری‌اردکانی: حجت‌الاسلام احمدی حساب کتاب‌های «سمت» را دارد

رضا داوری‌اردکانی، فیلسوف در مراسم اعطای ششمین جایزه علمی «استاد دکتر علیمحمد کاردان» و تجلیل از مقام علمی حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی، رییس سازمان انتشارات «سمت» گفت: دکتر احمدی، از کتاب‌های منتشر شده انتشارات «سمت»‌ به کسی هدیه نمی‌دهد. وی حساب کتاب‌های این سازمان را دارد.

 

داوری‌اردکانی: حجت‌الاسلام احمدی حساب کتاب‌های «سمت» را دارد/ احمدی: کتاب ارزان‌ قیمت برای دانشجویان چاپ می‌کنیم

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مراسم اعطای ششمین جایزه علمی «استاد دکتر علیمحمد کاردان» و تجلیل از مقام علمی حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی، رییس سازمان انتشارات «سمت» با حضور غلامعلی حداد عادل، آیت‌الله مصطفی محقق داماد، رضا داوری اردکانی، محمد جوادی‌پور، محسن جهانگیری و  چند تن از چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی کشور به همراه خانواده دکتر کاردان دوشنبه، 14 دی‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. سخنان حدادعادل را اینجا بخوانید.
 
داوری اردکانی گفت: محضر دکتر احمدی، محضر والایی است. نزدیک 50 سال است که دکتر احمدی را می‌شناسم. محضر ایشان به هیچ عنوان خسته‌کننده نیست، زیرا بسیار باصفا و خوش‌خلق است.
 
وی با بیان خاطراتی از حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: هر دو علاقه‌مند به فلسفه هستیم. وی تلاش بسیاری برای چاپ کتاب‌های خوب و کاربردی در انتشارات «سمت» کرده و البته هیچ کتابی از این انتشاراتی را به کسی هدیه نمی‌دهد. وی حساب کتاب‌های نشر خود را دارد.
 
حجت‌الاسلام احمدی؛ شاگرد وفادار علامه طباطبایی(ره)

در ادامه این مراسم، آیت‌الله دکتر مصطفی محقق‌داماد، به ایراد سخنان خود درباره دکتر کاردان و حجت‌الاسلام احمدی پرداخت و گفت: در عرفان اسلامی، جهان محضر «اسماء‌الله» است. «معلم» اسم خداوند نیست، بلکه صفتی از صفات خداوند است. کسی حق ندارد نامی را بر نام خدا بیفزاید. امروز برای دو معلم بزرگ این کشور تکریم برگزار می‌کنیم و من از برگزاری این مراسم سپاسگزارم. دکتر کاردان که موسس علوم تربیتی در کشور بود و دکتر احمدی نیز با کمال خلوص وقت خود را صرف تعلیم و تربیت کرده است.
 
وی با اشاره به شاگردی دکتر احمدی در محضر آیت‌الله شیخ علیمحمد بروجردی در حوزه علمیه بروجرد گفت: دکتر احمدی شاگرد و یار همیشگی مرحوم علامه طباطبایی (ره) بود و همیشه در کنار ایشان دیده می‌‌شد.
 
کتاب ارزان‌ قیمت برای دانشجویان چاپ می‌کنیم

حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی، رییس انتشارات «سمت» در ادامه این مراسم گفت: مدت‌‌ها پیشنهاد‌های مختلفی برای تکریم اینجانب به بنده ارسال می‌شد که هیچ‌کدام را نمی‌پذیرفتم، حتی در مراسم چهره‌های ماندگار نیز حضور پیدا نکردم، اما در این مراسم برای حرمتی که به دکتر کاردان قائل هستم شرکت کردم.
 
وی با اشاره به حضور مرحوم دکتر کاردان در شوراهای علمی انتشارات «سمت» اظهار کرد:  آنچه در زندگی انسان مهم به نظر می‌رسد این است که رفتار و زندگی آدمی باید طوری باشد که دیگران از آن درس بگیرند. من به خاک ایران و ملت آن افتخار می‌کنم.
 
رییس سازمان انتشارات «سمت» ادامه داد: به زودی از دو‌هزارمین کتاب منتشر شده از سوی انتشارات «سمت» رونمایی می‌کنیم. این سازمان موفق شده است 38 میلیون نسخه کتاب تا به امروز منتشر کند. همیشه اعتقاد داشتم که باید کتاب ارزان قیمت در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، که این نظر و اعتقاد خود را در سازمان «سمت» پیاده کردم و هم‌اکنون قیمت پشت جلد کتاب‌های منتشر شده این سازمان سه پنجم قیمت بازار کتاب است.
 
قدردانی از رساله‌های برگزیده

در ادامه این مراسم ششمین جایزه علمی «استاد دکتر علیمحمد کاردان» به چهار رساله برتر روانشناسی و فلسفه تعلیم و تربیت در مقطع دکترا اهدا شد.

جایزه ویژه به رساله برگزیده طاهره بهمنی، در رشته فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه اهواز اهدا شد.

الهام حکیمی‌زاده از دانشگاه تهران با رساله‌ای در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، نامدار ابراهیمی از دانشگاه تربیت مدرس با رساله‌ای در رشته برنامه‌ریزی درسی و شهره شکر‌زاده، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تالیف رساله‌ای در رشته روانشناسی آموزش کودکان استثنایی، موفق به دریافت ششمین جایزه علمی «استاد دکتر علیمحمد کاردان» شدند.

نظر شما