شناسهٔ خبر: 41414 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره عمار میزبان کودکان و مادران افغانستانی مقیم گراش

کودکان و مادران مهاجران افغانستانی مقیم شهر گراش صبح امروز مهمان فیلم‌های جشنواره عمار شدند.

 

کودکان مهاجر افغانستانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ شورای سیاستگذاری این جشنواره در گراش با توجه به تاکید و دستور رهبر انقلاب مبنی بر «تکریم همه مهاجرین افغانستانی»، پیش از آغاز اکران‌های خود در سطح شهر، اکران فیلم برای افغانستانی‌های مقیم گراش را در دستور کار قرار داده بود.

مقام معظم رهبری با بیان این جمله که «تهران، خانه افغانستانی‌هاست» مشخص کرده بودند سیاست عالی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با مهاجرین افغانستانی، همچنان طبق آرمان‌های اولیه انقلاب تدوین می‌شود و کم‌کاری‌های مدیریت بی‌آرمان و بوروکراتیکی که مهاجرین را به‌چشم «بیگانگان» نگاه می‌کند، انحراف از آرمان‌های انقلاب است. دستور معظم له مبنی بر تکریم مهاجران افغانستانی، سند تضمین‌شده دیگری بر اولویت نگاه انسانی و اسلامی در تصمیمات مدیران اصلی نظام‌ جمهوری اسلامی است.

بر همین مبنا، پس از هماهنگی و تلاش‌های بسیار، اولین نوبت اکران فیلم برای مهاجران افغانستانی صبح امروز ۱۵ دی‌ماه در کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) گراش با حضور کودکان افغانستانی در کنار مادرانشان انجام شد.

در این نوبت از اکران، انیمیشن‌های «پرواز تا بی نهایت» از آثار دوره‌های قبل جشنواره و همچنین انیمیشن «تولد» از ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در آمد.

پس از نمایش فیلم‌ها و ارائه توضیحاتی کوتاه توسط اکران کنندگان در مورد چرایی برگزاری جشنواره عمار و نحوه اکران فیلم‌ها در مناطق مختلف از جمله کشورهای همسایه، کودکان و اولیای آنان درخواست‌هایی را مبنی بر اکران فیلم در محافل خانوادگی را مطرح کردند که مورد استقبال قرار گرفت.

پس از آن از طرف مدیریت کانون فرهنگی حضرت معصومه(س) گراش با اهدای جوایزی از نفراتی که مفاهیم فیلم‌ها را به خوبی دریافت کرده بودند تقدیر شد.

با استقبال مهاجران افغانستانی‌ و همچنین مسئولین کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) گراش، اکران‌های دیگری نیز برای این مهاجران که مهمانان جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌روند، انجام خواهد شد.

نظر شما