شناسهٔ خبر: 41418 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امشب آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری/ثبت نام ۹۰هزار نفر

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام برای آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۵ ساعت ۲۴ امشب پایان می یابد.

 

کنکور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛حسین توکلی در گفتگویی گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۸۵۹ هزار نفر در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام برای آزمون دکتری به صورت اینترنتی خواهد بود، افزود: داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه سنجش و پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار ريال (۵۰ هزار تومان) وجه ثبت نام، نسبت به شرکت در آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه باید نسبت به دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و كدپيگيری ۱۶ رقمی یک نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداری کنند.

توکلی بیان داشت: محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۳ تقاضانامه تعيين می شود و داوطلبان باید با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس ضوابط هر داوطلب فقط می تواند در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک کارشناسی ارشد خود شرکت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: داوطلبان باید به تمامی دروس زبان خارجی عمومی و استعداد تحصیلی و همچنین آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند. ضرایب دروس به این ترتیب است: زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی با ضریب یک و مجموعه دروس خاص هر رشته امتحانی با ضریب چهار است.

توکلی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۵ روز جمعه ۱۴ اسفندماه در یک نوبت برگزار می شود و کارت ورود به جلسه از روز ۱۱ اسفند در سایت سازمان سنجش توزیع می شود. پس از برگزاری آزمون، کارنامه سنجش علمی شامل نمرات خام، تراز، نمره کل در هفته سوم فروردین ماه در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

نظر شما