شناسهٔ خبر: 41441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی سه محفل شعر خارجی

دبیر دهمین جشنواره شعر فجر با اشاره به اینکه ساختار جشنواره اجازه تغییر بنیادی در آن را نمی‌دهد، از برپایی سه محفل شعر خارجی در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اسماعیل امینی که روز گذشته با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان دبیر دهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شد در نخستین اظهارنظر خود پس از این انتصاب گفت: جشنواره از سال گذشته دارای یک آئین نامه مصوب است و مطالبق با آن برگزار می‌شود. این ابتکار و پیشنهاد شورای علمی جشنواره بود و علتش هم این بود که در صورت وجود آئین‌نامه معین اجرایی، با تغییر دبیر جشنواره، شیوه برگزاری جشنواره دچار تغییر بنیادی نشود.

وی ادامه داد: با همین مبنا جشنواره امسال نیز در قالب انتخاب کتاب سال در حوزه شعر و با سه زیر مجموعه شعر، درباره شعر و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

امینی همچنین درباره ساز و کار برگزاری محافل شعر در حاشیه این جشنواره نیز گفت: طرحی در این زمینه آماده کرده‌ایم که منتظر تشکیل جلسه هیات علمی هستیم تا تقدیم آنها کنیم و در صورت تصویب به اجرا برسانیم.

دبیر دهمین جشنواره شعر در همین زمینه ادامه داد: پراکندگی برنامه‌های ما امسال به گونه‌ای خواهد بود که تمامی استان‌ها را در بربگیرد. البته این به معنی آن است که اگر در یک استان محفلی داریم از شاعران استان‌های هم‌جوار نیز برای شرکت در آن دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه درباره محافل خارج از کشور این جشنواره نیز گفت: به باور من محافل سال گذشته از این نظر که برای نخستین بار در دست اجرا قرار گرفته بود و سابقه برگزاری آن را نداشتیم و توانستیم با برگزاری آن ارتباطی مناسب میان شاعران ایران و آن کشورها، تجربه خوبی بود اما در این محافل به طبع فرصتی مهیا نشد که با کل جریان‌های ادبی این کشورها آشنا شویم اما برپایی و تداوم این نشست‌ها قطعا به این موضوع خواهد انجامید.

امینی افزود: امسال نیز در دو کشور افغانستان و تاجیکستان به طور قطع محفل شعر خواهیم داشت و در یکی از کشورهای عربی نیز در حال رایزنی هستیم تا در آن محفل داشته باشیم.  

بر اساس این گزارش، دبیری علمی این دوره از جشنواره را دکتر اسماعیل امینی به عهده دارد و حسین آهی، زکریا اخلاقی، محمدعلی بهمنی، محمدرضا تقی‌دخت، مریم حسینی، جواد محقق، بیوک ملکی و علی‌محمد مؤدب، اعضای هیئت علمی این جشنواره هستند.

نظر شما